Cambrils ha commemorat avui el Dia Internacional dels Drets de les Dones, 8 de març, amb un acte institucional que ha posat en valor la lluita feminista, la reivindicació dels drets de les dones i el paper de l’educació en la construcció d’una societat més igualitària.
L’acte ha començat amb la benvinguda de l’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, que ha contextualitzat el significat d’aquesta commemoració i ha remarcat la importància de continuar treballant des de les institucions i la societat per avançar cap a la igualtat real i efectiva entre dones i homes.
Tot seguit s’ha dut a terme la lectura del manifest institucional del 8M, elaborat conjuntament per la Generalitat de Catalunya, la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i l’Associació Catalana de Municipis (ACM). La lectura ha anat a càrrec de diverses regidores del consistori, Natalia Pleguezuelos Berlanga, Patricia de Miguel Labreda, Mar España Gil i Gemma Balanyà Ferré, així com de la regidora de l’oposició Teresa Recasens Simó, en un gest de consens institucional al voltant de la defensa dels drets de les dones.
Un dels moments centrals de l’acte ha estat la participació de l’alumnat de diversos instituts de Cambrils: INS Ramon Berenguer IV, INS Mar de la Frau, INS Cardenal Vidal i Barraquer i INS Cambrils.
En el marc de la commemoració del 8M i prenent com a eix central la coeducació als centres educatius, els i les estudiants han presentat públicament diferents propostes treballades a les aules. Les intervencions han inclòs lectures de manifestos i diverses performances artístiques amb les quals han reivindicat els drets de les dones i han denunciat les desigualtats i les violències masclistes que moltes dones continuen patint avui dia, en el context d’una societat que encara arrossega estructures patriarcals i masclistes.
L’acte institucional ha finalitzat amb la cloenda a càrrec de la regidora d’Esports, Salut, Igualtat i Inclusió, Gemma Balanyà Ferré, que ha agraït la implicació dels centres educatius i de l’alumnat i ha destacat la importància de continuar promovent la coeducació i la sensibilització social per avançar cap a una societat més justa, igualitària i lliure de violències masclistes.