L’Autoritat Portuària de Tarragona i el China Construction Bank signen un acord de cooperació per atreure inversions i nous tràfics

Aquest acord té com a objectiu posicionar Port Tarragona com un node logístic preferent per a les cadenes de subministrament eurasiàtiques

30 de setembre de 2025 a les 10:36h

L’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) i el China Construction Bank han signat un protocol d’entesa en matèria de cooperació estratègica per a la promoció internacional i el desenvolupament del Port de Tarragona.

Amb aquest acord, les dues entitats treballaran conjuntament per atreure noves inversions a l’entorn portuari tarragoní i incrementar els tràfics portuaris, tant marítims com ferroviaris, amb origen o destinació a la Xina i altres països de la regió Àsia-Pacífic.

Els grans projectes estratègics que està desenvolupant l’APT, com la terminal de Guadalajara - Marchamalo, la ZAL o la futura Terminal Multipropòsit, tindran un paper clau en la consecució dels objectius d’aquest acord.

La formalització de la col·laboració amb el China Construction Bank marca una important fita en la política d’internacionalització de Port Tarragona, que li permetrà posicionar-se com un node logístic preferent a la Mediterrània Occidental per a les cadenes de subministrament eurasiàtiques.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual
Veure biografia
El més llegit