Augmenta un 3% l’ús del transport comarcal a la Conca de Barberà durant el primer semestre de 2025

El Consell Comarcal destaca el creixement de la mobilitat entre municipis, amb més de 4.400 usuaris

16 de juliol de 2025 a les 15:00h

El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha presentat l’informe del transport comarcal de viatgers corresponent al primer semestre de 2025, on destaca un augment del 3% en el nombre total d’usuaris respecte al mateix període de l’any anterior. En total, 4.408 persones han utilitzat aquest servei que connecta els municipis de la comarca, finançat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Les dades confirmen una tendència a l’alça en la mobilitat local, especialment gràcies a l’ampliació d’horaris, la millora de la cobertura del servei a la demanda i la incorporació de noves parades a diverses línies.

Les 12 línies del servei de transport comarcal són:

  1. Línia 1: Vilanova de Prades – Vallclara – Vimbodí – l’Espluga de Francolí – Montblanc
  2. Línia 2: Lilla – Vilaverd – Prenafeta – Montblanc (servei a la demanda)
  3. Línia 3: Forès – Passanant – Belltall – Tàrrega
  4. Línia 4: Belltall – Solivella – Blancafort – la Guàrdia dels Prats – Montblanc
  5. Línia 5: Segura – Savallà del Comtat – Conesa – Les Piles – Sta. Coloma de Queralt – Vallespinosa – Pontils – Seguer – Sta. Coloma de Queralt (servei a la demanda)
  6. Línia 6: Senan – l’Espluga de Francolí (servei a la demanda)
  7. Línia 7: Barberà de la Conca – Montblanc (de dilluns a divendres, servei a la demanda)
  8. Línia 8: Tarragona – Valls – Vilaverd – Montblanc – l’Espluga de Francolí – Vimbodí i Poblet
  9. Línia 9: Rojals – Montblanc (servei a la demanda)
  10. Línia 10: Montblanc – Reus (dimarts i divendres)
  11. Línia 11: Sta. Coloma de Queralt – Les Piles – Rocafort de Queralt – Sarral – Pira – la Guàrdia dels Prats – Montblanc
  12. Línia 12: Biure de Gaià – Conesa – Les Piles – Guialmons – Sta. Coloma de Queralt

Entre aquestes, les que més han crescut són la Línia 7 amb un increment del 148%, la Línia 2 amb un 82% i la Línia 11 amb un 34%.

A partir d’un estudi realitzat amb la col·laboració dels ajuntaments, s’han identificat les necessitats de mobilitat en àmbits com la salut, l’educació, el comerç i l’oci. Des del mes de juny, s’han implementat millores com:

  • Ampliació d’horaris a les línies 1, 5, 6, 7 i 9.
  • Incorporació del municipi de Passanant i Belltall a la Línia 4.

Aquestes actuacions reforcen el compromís del Consell Comarcal per garantir un transport públic adaptat i eficient per a tota la ciutadania.

 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit