Arrenca la 7a edició del Festival Sona Flamenc a Tarragona

Des d’avui i fins diumenge el Festival Sona Flamenc proposa un ventall de propostes des del món local fins a grans noms d’aquest art

06 d'octubre de 2025 a les 13:54h
Actualitzat: 06 d'octubre de 2025 a les 13:56h

Aquest dilluns a la tarda comença la setena edició del Festival Sona Flamenc amb una inauguració molt especial: el duet format pel cantaor Pere Martínez, considerat un dels artistes catalans amb més projecció del moment, i el guitarrista tarragoní Pau Domènech. El concert tindrà lloc a les 19 h a la Capsa de Música i donarà el tret de sortida a una setmana plena de propostes que faran vibrar Tarragona amb el millor flamenc.

El festival oferirà 24 actes en set dies, amb un programa variat que combina la presència d’artistes de renom i l’impuls a les iniciatives locals. Entre els espectacles més destacats hi figuren Estrella Morente & Rafael Riqueni, que actuaran dissabte al Teatre Tarragona, així com el bailaor tarragoní Yoel Vargas, que presentarà Óbito el divendres, també al Teatre. Altres propostes destacades són el concert de ZA! + Perrate: Jolifanto a la Sala Zero o Neus Plana amb Con-Fusión Project 12.12 al Teatre Magatzem el dimecres.

Una de les novetats d’aquesta edició és el projecte de mediació amb el Taller de Músics, que busca fer una radiografia del sector del flamenc a la ciutat per fomentar una major implicació del teixit local. Aquest projecte ja compta amb diversos noms confirmats per aquesta i les pròximes edicions. També destaca la mediació amb entitats, que ha aportat activitats participatives com la Trobada d’Escoles i entitats i una flashmob que tindran lloc durant el cap de setmana.

El flamenc també sortirà al carrer, amb actuacions a diferents barris de la ciutat. Dimarts a la tarda, Sara Sambola i Aleix Bové actuaran a la Rambla de Ponent de Campclar, mentre que al mateix temps la Cia. Beatriz Higueras presentarà Raíces a Torreforta. Dimecres, el Centre Cívic de Sant Pere i Sant Pau acollirà una classe oberta amb Adelaida Guerrero, i dijous el Centre Cívic de Bonavista farà el mateix amb David Cano.

El cloenda del festival arribarà diumenge a les 19 h a l’Auditori de la Diputació de Tarragona, amb la projecció del documental La guitarra flamenca de Yerai Cortés, òpera prima de C. Tangana, que explora la gravació de l’àlbum del guitarrista alacantí, membre de la família Cortés i figura admirada tant pels amants del flamenc tradicional com pels seguidors de les propostes més avantguardistes.

Amb aquesta edició, el Festival Sona Flamenc consolida el seu compromís amb la difusió del flamenc i amb la participació ciutadana, reafirmant-se com un dels esdeveniments culturals més rellevants del panorama tarragoní.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit