Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Altafulla acollirà el dissabte 16 de maig una nova edició del Memorial Dr. Manel Chiva Royo. Aquesta dotzena convocatòria posarà el focus en la recerca científica com a eina fonamental en la lluita contra les malalties minoritàries. L'esdeveniment, impulsat pel Centre d’Estudis d’Altafulla, canvia d'ubicació i tindrà lloc al Casal Cultural La Violeta a partir de les 18.30 h.
Ponència: "Malalties minoritàries: com la ciència salva vides"
La conferència d'enguany anirà a càrrec de la Dra. Glòria Garrabou. Doctora en Biomedicina i professora a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB, la Dra. Garrabou lidera un grup de recerca especialitzat en malalties metabòliques hereditàries i musculars.
La seva intervenció tractarà aspectes clau de la seva recerca:
- Recerca i diagnòstic: L'estudi de més de 2.400 malalties minoritàries per millorar-ne el tractament i seguiment.
- Medicina translacional: Una tasca orientada directament al benefici del pacient.
- Innovació tecnològica: L'ús de tecnologies avançades de cribratge i models de malaltia d’última generació.
- Col·laboració: La seva participació en xarxes científiques europees i la col·laboració estreta amb associacions de pacients.
Homenatge al Dr. Manel Chiva Royo (1952-2011)
Aquest acte ret homenatge a la figura de Manel Chiva Royo, qui fou doctor en Ciències Biològiques i professor de la Universitat de Barcelona durant més de 25 anys. Especialista en fisiologia humana, va destacar per la seva producció científica internacional i la direcció de tesis doctorals.
Més enllà de la seva trajectòria acadèmica, el memorial recorda la seva faceta com a naturalista i gran coneixedor de l’entorn d’Altafulla. Amb aquesta celebració anual, el municipi manté viu el seu llegat i aposta per la divulgació científica de qualitat per a tota la ciutadania.