Adif cedirà la platja de vies a Reus i obre la porta a una gran zona verda al nord de la ciutat

L'Alcaldessa, Sandra Guaita, ha considerat la jornada com un 'dia històric' que respon a una reivindicació veïnal i de ciutat de fa molts anys

25 de novembre de 2025 a les 15:08h

Adif i l’Ajuntament de Reus han fet aquest dimarts un pas clau per al futur urbanístic de la ciutat: l’administrador d’infraestructures ferroviàries cedirà la platja de vies annexa a l’estació de tren un cop finalitzin les obres del Corredor del Mediterrani, previstes per al 2027. Es tracta d’un àmbit estratègic de 46.000 metres quadrats situat entre les avingudes dels Jocs Olímpics i del Comerç, que avui funciona com a espai de treball i muntatge d’infraestructura ferroviària.

El president d’Adif, Pedro Marco, ha signat amb l’alcaldessa Sandra Guaita un protocol d’actuació que fixa les bases del traspàs. Ara, Adif posarà en marxa un estudi tècnic per determinar quina part d’aquest sòl necessita conservar per a l’operativa ferroviària a llarg termini i quina es podrà posar a disposició de la ciutat. Marco ha avançat que la previsió és que Adif només es quedi aproximadament un 5% de la superfície.

Guaita ha qualificat la jornada de “dia històric” i ha recordat que la recuperació d’aquest espai era una reivindicació veïnal i de ciutat de fa molts anys. Tot i que encara no hi ha un projecte tancat, l’alcaldessa ha deixat clar l’horitzó: la voluntat és crear una gran zona verda al nord de Reus, i estudiar la incorporació de nous serveis, equipaments i fins i tot habitatge de protecció oficial, sempre en diàleg amb la ciutadania.

L’alcaldessa ha remarcat que els tempos encaixen: mentre Adif acaba el corredor fins al 2027 i defineix la superfície definitiva a cedir, l’Ajuntament podrà impulsar la modificació urbanística i definir el projecte sobre aquest nou àmbit de transformació. “El protocol és el punt de partida, no el final”, ha subratllat Guaita.

El baixador de Bellissens, encarat a obrir l’any vinent

La visita institucional s’ha completat amb un desplaçament al futur baixador de Bellissens, on les obres, segons Guaita, avancen “a bon ritme” i es preveu que estiguin enllestides l’any vinent.

Aquesta nova estació donarà servei a la zona sud de Reus, especialment al campus Bellissens de la URV, l’hospital Sant Joan i el Tecnoparc, reforçant el paper de la ciutat com a pol universitari i sanitari de referència a la demarcació.

Pedro Marco ha detallat que encara queden “set o vuit mesos d’obres intenses”, però que els punts més complexos ja s’han superat. Ara resta el muntatge de marquesines i instal·lacions per als viatgers.

Segons els estudis de demanda d’Adif, el baixador podria acollir uns 1.400 viatgers diaris en el moment de la seva obertura, amb una projecció de fins a 3.500 usuaris al dia en un horitzó de 30 anys, consolidant-se com una peça clau de la mobilitat ferroviària a Reus i al seu entorn.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit