24,7 milions d'euros per construir el Centre Operatiu del tramvia del Camp de Tarragona

La nova infraestructura estratègica, ubicada a Vila-seca, inclourà taller, estació de vehicles i oficines per gestionar el servei i permetrà futures extensions fins a Tarragona i Reus

10 d'octubre de 2025 a les 15:51h
Actualitzat: 10 d'octubre de 2025 a les 15:51h

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha anunciat aquest divendres la licitació de les obres per a la construcció del Centre Operatiu del tramvia del Camp de Tarragona, ubicat a Vila-seca, amb un pressupost de 24,7 milions d’euros.

Els treballs tindran una durada de 22 mesos a partir de la formalització del contracte i ocuparan una superfície de 6.336 metres quadrats, situats entre l’Avinguda Ramon d’Olzina i l’A-7.

El centre es concep com a infraestructura estratègica del sistema tramviari, amb taller de manteniment, platja d’estacionament per al material mòbil i oficines centrals per a la gestió comercial, tècnica i administrativa. Segons el president d’FGC, Carles Ruiz Novella, el Centre Operatiu de Vila-seca representarà un “canvi espectacular” en la mobilitat de l’Àrea Metropolitana i un “salt qualitatiu” per a Ferrocarrils, que operarà per primera vegada un tramvia.

El nou centre donarà suport a la fase inicial del tramvia, que inclou el tram Cambrils-Salou-Vila-seca, i està dissenyat amb criteris d’escalabilitat per acollir futures extensions cap a Tarragona i Reus, convertint-se així en el nucli neuràlgic del sistema. El contracte compta amb cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) en el marc del Programa FEDER Catalunya 2021-2027.

 

El tramvia del Camp de Tarragona

A mitjan setembre, el Govern va licitar la primera fase del tramvia per 133 milions d’euros. Els treballs cobreixen dotze quilòmetres entre Cambrils Centre i Vila-seca Estació, incloent-hi plataforma per a dues vies, parades amb andanes laterals de 40 metres, i intercanvis amb les estacions d’Adif de Salou Port Aventura i Vila-seca, així com línia aèria de contacte amb cinc subestacions elèctriques i trams sense catenària.

A finals de juliol, FGC va adjudicar a Stadler Rail Valencia la construcció, subministrament i manteniment de set tramvies elèctrics per 59,7 milions d’euros (abans d’IVA), amb un termini de lliurament de 33 mesos. Cada tramvia tindrà 33,62 metres de longitud, capacitat mínima per a 210 persones, adaptació per a persones amb mobilitat reduïda, 54 seients, 2 places PMR, 10 seients abatibles i espais multifuncionals per a bicicletes i zones lliures de pas.