Reus es consolida durant l’estiu com una oferta turística atractiva

0
781

L’estratègia turística de l’Agència Reus Promoció per la campanya d’estiu consolida Reus com a una oferta atractiva pels turistes que la visiten. Les dades d’aquesta darrera campanya així ho confirmen, amb un tendència a l’alça dels turistes que visiten la ciutat atrets per la seva oferta cultural. D’aquesta manera, l’equipament que més ha augmentat el nombre de visitants ha estat l’Institut Pere Mata, amb un increment del 17%.

Pel que fa a les dades de balanç de la temporada turística d’aquest estiu 2019 cal dir que s’ha incrementat en un 2,5% l’augment de visitants a la ciutat i també s’ha augmentat la venda de polseres turístiques VisitReus! en un 10%.

La polsera, implantada per Reus Promoció l’estiu del 2017, és un producte turístic que permet visitar 5 espais de la ciutat i que inclou una aplicació amb promocions i serveis com l’agenda i el bus per accedir a l’Institut Pere Mata. Ha registrat una tendència a ascendent i fins a l’actualitat se n’han venut un total de 6.616 unitats.

Les previsions de l’Agència Reus Promoció per a l’estiu 2019 s’han confirmat. Per un costat, des de la ciutat s’ha treballat per mantenir l’increment del turista rus i un cop finalitzada la campanya es veu clarament que ha augmentat un 12% al Gaudí Centre, un 59% a l’Institut Pere Mata, i gairebé ha doblat el nombre de polseres comprades. Així doncs, una vegada més es confirma que és el visitant més nombrós que rep la ciutat i que més equipaments visita és el rus.

Els turistes francesos i holandesos també mostren atracció per la ciutat i continua essent el que té un comportament més estable. En aquesta temporada turística d’estiu destaca un increment de turistes alemanys i nòrdics.

El turisme de proximitat
Aquesta darrera campanya s’ha constatat un notable augment del nombre de turistes que provenen de la ciutat de Barcelona i la seva demarcació, principalment en la compra de polseres i la visita al Pavelló dels Distingits de l’Institut Pere Mata. Aquest augment ha estat principalment els mesos de juny i setembre.

Una de les activitats que s’han incorporat en l’experiència turística a la ciutat de Reus durant l’estiu ha estat la visita i el tast de vermut a l’Estació Enològica, el darrer equipament modernista obert per l’Agència Reus Promoció el passat mes d’abril, seguint amb l’aposta de promoció del territori i els productes de proximitat, que a dia d’avui ha rebut 1.567 visitants.

Visites de tardor
Aquest mes d’octubre ja s’estan rebent els turistes de la campanya de tardor, una temporada marcada per un canvi de perfil dels visitants. En aquesta època de l’any, el turista individual comparteix l’espai amb el visitant que viatja en grup o amb els escolars.

En aquest sentit, destacar les previsions positives pel que fa a la campanya escolar, en la qual el programa didàctic de Reus Promoció acull les diferents visites educatives al Gaudí Centre i a la ciutat, amb el principal objectiu de divulgar el patrimoni històric i també la figura d’Antoni Gaudí, a través d’unes visites especialitzades que es divideixen de la següent manera:

Gaudí Centre

Per a grups d’infantil, cicle Inicial, Mitjà i Superior s’ofereix una visita dinamitzada amb monitor/a.
Per a grups d’ESO i Batxillerat, amb el format «Rally», amb el qual de manera més participativa i amb el suport d’un quadern realitzen la visita al centre.
Programa Hello/Bonjour Gaudí, per alumnes que treballen la llengua estrangera i necessiten una activitat amb aquest idioma, i també per estudiants estrangers que poden realitzar la visita al centre d’una manera més participativa.
Visita al patrimoni local

Dins del format de la visita «Reus Històric», els estudiants poden descobrir el patrimoni de la ciutat visitant l’Institut Pere Mata, la Prioral de Sant Pere i Campanar, el Centre de Lectura, l’Ajuntament, el Teatre Bartrina i Fortuny o el Palau Bofarull.

Històricament, les estadístiques d’aquestes visites mostren una tendència sempre positiva tant per les escoles de Reus com pels escolars del territori o catalans i, s’espera que segueixi així per aquest curs 2019-2020.

Els turistes internacionals segueixen sent molt importants en aquesta temporada de tardor ja que es reben gran quantitat de turistes francesos sèniors que fan circuits per Catalunya o Espanya i que són fruit de la col·laboració entre les principals agències majoristes que treballen a la zona així com de les accions de promoció (assistència a fires, fam i press trips…).

El turista de grup que és més nombrós és el turista català que fa excursions d’un dia a la ciutat i que visita el Modernisme i el Gaudí Centre. Cal destacar l’increment d’aquests grups tant pel que fa a nombre de visitants com també, en el temps d’estada a la ciutat, ja que cada vegada s’allarga més, atrets per l’oferta comercial i gastronòmica de la ciutat.

El turista individual segueix sent uns dels principals reptes de l’Agència per a la temporada de tardor i, és en aquest sentit que s’impulsen accions com les Jornades Europees del Patrimoni que s’organitzen el 13 d’octubre.

L’obertura dels diferents espais de visita inclosos en la polsera Visit Reus! als caps de setmana i ampliant horaris durant els diferents festius de tardor.

Els horaris de tardor són:

GAUDÍ CENTRE
De dilluns a dissabte: de 10:00 h a 14:00 h i de 16:00 h a 19:00 h

Diumenges i festius de 10:00 h a 14:00 h

INSTITUT PERE MATA
Dissabtes d’ 11:00 h a 14:00 h i de 16:00 h a 18:00 h

Diumenges i festius d’ 11:00 h a 14:00 h

CAMPANAR
Dissabtes 11:15 h 12:15 h 13:15 h 16:15 h 17:15 h

Diumenges i festius 11:15 h 12:15 h 13:15 h

ESTACIÓ ENOLÒGICA
Divendres i Dissabte 11:00 h -14:00 h / 17:00 -19:00 h

Diumenge 11:00 -14:00 h

MUSEU DE REUS SALVADOR VILASECA (Raval Santa Anna, Espai Llibertat)
De dimarts a Dissabte de 10:00 h a 14:00 h i de 17:00 h a 20:00 h

Recentment, l’Agència de Promoció de Ciutat, s’ha adherit a les marques turístiques creades per l’ Agència Catalana de Turisme: Experiències Gastronòmiques i Arts i Cultura que, juntament amb les dues marques: Reus, ciutat amb caràcter i Gaudí Centre, equipament familiar, impulsen la participació de «Reus Promoció» als diferents fam i presstrips que visiten Catalunya durant aquesta temporada de tardor i que ajuden a donar visibilitat del producte turístic de la ciutat al visitant Internacional.

L’Agència Reus Promoció també està molt atenta a les pròximes vacances escolars a França que seran del 21 d’octubre i fins al 4 de novembre i que, tradicionalment, aporten visitants en família que visiten la ciutat i la Costa Daurada.

Aquesta tardor l’objectiu de l’Agència és consolidar els diferents espais de visita i les diferents tipologies de visitants a la ciutat, fent un especial incís al visitant en grup però també al visitant individual que viatja durant el cap de setmana, que és usuari de la polsera Visit Reus! i la ruta del Vermut i que allarga la seva estada a la ciutat i per tant, que fa ús dels serveis de restauració, allotjament i «shopping».

FER UN COMENTARI