La campanya de Nadal atrau un 45% més de vianants a Reus

0
511
Circ Raluy Legacy 728×90

L’èxit rotund de la campanya de Nadal a Reus situa a la ciutat com a referent comercial a nivell de país. Aquest darrer diumenge, dia 6 de gener, s’ha donat per finalitzada, després de sis intenses setmanes, la campanya “Reus és Nadal», una iniciativa de promoció de la ciutat, el comerç, el turisme, la restauració, la cultura i les tradicions.

L’objectiu principal de la campanya ha estat consolidar el posicionament de la ciutat com a centre comercial i cultural de referència, amb un impacte més enllà de les festes nadalenques. Concebuda per l’Ajuntament de Reus, la campanya ha comptat amb la col·laboració de totes les entitats comercials de la ciutat i el patrocini de Vermuts Miró i Teixidó Òptiques.

La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, “tenim motius per estar molt satisfets amb els resultats d’aquesta campanya de Nadal. Les dades ens confirmen aquest poder d’atracció de la ciutat i la consolidació de Reus com a destinació de compres al Sud de Catalunya durant l’època nadalenca”.

Durant aquests dies, la ciutat s’ha tematitzat i ha presentat diferents espais que han esdevingut els escenaris on s’han desenvolupat activitats especials, destacant principalment els espectacles itinerants. Les places Mercadal, Prim, Llibertat i Evarist Fàbregas així com els Mercats de Reus, han estat els principals escenaris d’atracció de visitants i l’extensa oferta comercial de proximitat, així com la implicació del sector han contribuït a la distribució dels visitants pel conjunt de carrers i places.

En aquesta campanya s’ha consolidat la plaça de la Llibertat com a espai lúdic, amb la pista de patinatge sobre gel i les atraccions de fira, i la plaça del Mercadal, com a espai dels actes més tradicionals, amb el Mercat de Nadal, l’arbre de llum i la festa de benvinguda a l’any nou.

Per a la promoció de l’extens programa d’activitats, s’ha realitzat una important campanya de publicitat (premsa escrita, ràdio, mitjans digitals i televisió) adreçada principalment a tota la demarcació. D’altra banda, les xarxes socials, l’app Reuscity, l’agenda de reus.cat i l’edició de la programació de Nadal també han estat altres eines de divulgació de tota la informació dels actes organitzats.

Els indicadors analitzats des de l’Agència Reus Promoció en col·laboració amb les entitats comercials de Reus confirmen la bona acollida per part de la ciutadania i visitants, la utilitat de la campanya com a eina de dinamització comercial i de promoció de ciutat i la consolidació de Reus com a destinació de compres al Sud de Catalunya durant l’època nadalenca.

Els principals indicadors objectius que s’han analitzat per valorar la campanya són els següents:

Aparcaments municipals
La xifra d’usuaris als aparcaments municipals ha crescut durant la campanya de Nadal, amb un total de 249.105 vehicles (5.537 vehicles/dia) del 23 de novembre al 6 de gener, xifra que suposa un increment de 14,18% en relació al mateix període de l’any passat.

Vianants
Les dades del trànsit de vianants s’han pogut extreure de l’explotació de la informació del servei Reus Wifi, que indica el nombre de persones que circulen davant dels 12 punts wifi distribuïts per la ciutat. A hores d’ara, es disposa de les dades entre el 23 de novembre i l’1 de gener.

El dia amb més afluència de vianants a la ciutat va ser el dissabte 22 de desembre; fent l’extrapolació de que el 60% dels vianants tenen el wifi obert, més de 81.000 persones van passejar per la ciutat aquest dia.

Pel que fa a la comparativa de les dades amb l’any passat, s’observa un increment global de vianants del 45,64%.

Pista de patinatge sobre gel
Fins al dia 6 de gener un total de 14.427 persones han passat per la pista de gel instal·lada a la plaça de la Llibertat, una xifra superior en un 8,3% a la del 2017. A aquesta xifra cal sumar-li més de 1.626 infants de les 28 escoles i altres centres educatius de Reus que han pogut patinar gratuïtament, gràcies a l’acord amb l’empresa gestora de la pista de gel.

Atraccions de Fira
Uns 55.000 nens i nenes han pujat en alguna de les atraccions de fira instal·lades a la zona lúdica de la plaça de la Llibertat, el que representa un increment del 36% respecte l’any passat. Aproximadament, uns 10.500 usuaris han gaudit de les atraccions amb els vals 2×1 que oferien els comerciants de la Unió de Botiguers de Reus i El Tomb de Reus i que també es van distribuir a les escoles de Reus.

D’altra banda, a través de la regidoria de Benestar Social i amb la col·laboració del Grèfic (Gremi de firaires) es van distribuir 1.000 vals gratuïts per a infants que es troben en situació de risc i/o vulnerabilitat social.

Xarxes socials
Els perfils de Reus Promoció a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram han incrementat un 16% respecte l’any anterior els seus seguidors i ja superen els 14.000.

També ha crescut l’activitat a les xarxes (publicacions, opinions, m’agrada, interaccions, consultes i retuits): a Facebook 101.264 persones han vist les publicacions, un 11% més que la passada edició i les interaccions amb les publicacions han augmentat un 38% i les imatges penjades a Instagram han augmentat un 18% les interaccions amb els seguidors (comentaris i m’agrada), la foto amb més «likes» va ser la de l’espectacle inaugural de la campanya de Nadal i les històries més visualitzades van ser les dels espectacles itinerants amb una mitja de gairebé 900 visualitzacions per fotografia.

En relació als continguts, destaca especialment la publicació d’un dels espectacles itinerants de la campanya «Reus és Nadal», que l’han vist més de 4.700 persones i un post del gran espectacle inaugural de la campanya que va ser vist per 3.700 persones, en el cas de Facebook.

Usuaris del servei de ludoteca «El Nadal més modernista» del Gaudí Centre
Els dies 27, 28, 29 i 30 de desembre i 2, 3, 4 i 5 de gener, un total de 354 nens i nenes van participar als tallers de manualitats que es van realitzar al Gaudí Centre, suposant un increment del 26,5% respecte a l’any anterior.

Aquesta acció es realitza per segon any consecutiu al Gaudí Centre Reus i ha gaudit d’un gran èxit de participació.

Per procedències, un 82% han estat de Reus, 17% de la resta de Catalunya i 1% de França i Dinamarca.

Visitants al Gaudí Centre
Un total de 2.607 persones han visitat el Gaudí Centre, mantenint les dades de l’any passat.

Per procedències, el públic català continua sent el majoritari amb un 44%, destaquem amb un 60% de visitants provinent de la província de Barcelona i 37% de la província de Tarragona. Els ciutadans de Reus un 22%, aquest ha obtingut un lleuger increment respecte l’ant passat.

Visitants espanyols 17%, els quals destaquen amb un 32% de la Comunitat Valenciana, un 21% de Canàries i un 20% de la Comunitat de Madrid. Els visitants internacionals han representat un 17%, dels quals destaquen els visitants francesos amb un 39% i un 11% de russos.

Visitants al pavelló dels distingits de l’Institut Pere Mata
El pavelló dels distingits de l’Institut Pere Mata ha rebut 1.107 visitants (increment del 6%), inclosos els 316 visitants durant la jornada de portes obertes del dia 27 de desembre, un 50% més que a la mateixa data del 2017.

Per procedències, s’observen els següents resultats: un 23% de visitants de Reus, i un 58% de la resta de Catalunya, d’aquests un 48% provenen de la província de Barcelona, un 12% de visitants estatals, dels quals destaquen amb un 52% de la Comunitat Valenciana i un 20% de la Comunitat de Madrid. Els visitants internacionals representen el 7% del que destaca amb un 36% el públic francès i un 12% italià.

Visitants al Campanar
Durant aquests dies ha rebut un total de 480 visitants, que suposa un increment del 16,5% respecte any passat . Per procedències, tenim: 32% Reus, 46% Catalunya destaca amb un 46% prov. Barcelona,, % 13 Espanya (24% València i 18% Navarra) i 9% Internacional (22% de Rússia 26% Israel).

Visites Casa Navàs
Aquest any la casa Navàs ha tingut un total de 2.568 respecte els 161 de l’any passat, això suposa un increment del 1.495%. Aquest increment es deu a l’ampliació d’horaris de 3 torns de visita setmanals.

Consultes oficina de turisme
Les consultes a l’Oficina de Turisme s’han incrementat en un 124% respecte les mateixes dates de l’any passat.

Les principals procedències de les consultes són: 83% Catalunya, 12% Espanya i 5% Internacional.

Cal destacar que el 70% de les consultes dels visitants catalans són fetes per residents a Reus, cosa que suposa un increment d’un 450% respecte el mateix període de l’any anterior. Aquest percentatge és molt significatiu i respon al paper de l’oficina de turisme com a col·laborador de la Campanya de Nadal “Reusx2”, de l’activitat encetades l’any passat del servei de tallers i ludoteca del Gaudí Centre i de l’increment d’horaris de visita de la casa Navàs.

Dels visitants espanyols els més destacats continuen sent els provinents de la Comunitat de Madrid, Aragó i Comunitat Valenciana i, pel que fa als internacionals, els francesos i els britànics.

De les consultes, destaca amb un 60% les referents al turisme cultural, seguida d’un 20% les referents al turisme de compres i un 12% gastronòmic.

Enllumenat de Nadal
Aquest any s’ha consolidat el model de decoració nadalenca dels carrers de Reus, unificant criteris i models d’enllumenat.

Gràcies a la participació de 542 establiments comercials, coordinats a través dels caps de carrer i les entitats comercials participants, aquest any s’han enllumenat un total de 22 carrers del centre ciutat.

Com a reconeixement als establiments participants en l’enllumenat, l’Agència va lliurar a cada comerç un adhesiu que el distingia com a establiment participant a la campanya, així com una sèrie de vals de descompte i invitacions perquè els comerços poguessin obsequiar als seus compradors: vals d’una hora d’aparcament als pàrquings municipals de la ciutat (vàlids fins el 15 de gener de 2019), vals del 50% de descompte per patinar a la pista de gel instal·lada a la plaça Llibertat i invitacions per la ludoteca infantil que es realitzava al Gaudí Centre durant les vacances escolars de nadal.

Les parades del Mercats central i del Mercat del Carrilet també van participar en aquesta promoció especial que obsequia als clients dels establiments col·laboradors.

A la plaça Prim, el Mercadal i la plaça de la Llibertat també es van instal·lar motius decoratius que seguien la línia decorativa de la resta de l’enllumenat de la ciutat, destacant especialment a la plaça del Mercadal l’espectacular arbre de nadal de llum transitable i, com a novetat, a la plaça de la Llibertat, el túnel de llum. Aquests dos últims elements han gaudit d’un important ressò a les xarxes socials i han estat protagonistes de moltes imatges del nadal a Reus.

Altres aspectes destacats de la campanya
D’altra banda, la campanya s’ha consensuat amb el sector comercial de la ciutat i ha comptat amb la participació de totes les entitats comercials, què han organitzat les seves pròpies accions d’animació de Nadal, sumant activitats a la campanya:

Campanya «A Reus per 2»
El comerç de la ciutat, per tal de donar promoció a la campanya nadalenca, ha unit esforços per dur a cap una campanya molt potent, diferent i innovadora en la que han participat les principals organitzacions comercials: El Tomb de Reus i la Unió de Botiguers de Reus juntament amb el Centre Comercial El Pallol.

La campanya “A Reus X2 guanya el doble del que compris” ha tingut una durada d’un mes i mig, va començar el 23 de novembre amb el «Black Friday» i va finalitzar el passat divendres 4 de gener.

Durant la campanya s’han repartit 7.200€ en 9 premis de vals de compra; 3 per valor de 400€, 3 per valor de 800€ i 3 per valor de 1.200€ a través de la participació en uns sorteigs que es van realitzar en el marc d’un programa especial i en directe per Canal Reus TV amb la presència d’entitats i personatges com els cantants Fito Luri i Joan Masdeu, l’equip d’hoquei del Reus Deportiu o alguns membres dels Retaules Vivents.

La valoració global és més que satisfactòria, superant amb escreix les expectatives tan a nivell qualitatiu com quantitatiu.

És important remarcar que ha estat una campanya que ha anat agafant força en el temps i que, durant els últims dies, molta població mostrava el seu interès, demanant els «Reuros» als establiments on comprava, les butlletes que havia d’acumular per tal de poder participar, i d’aquesta manera s’ha vist un interès creixent en la campanya.

Amb les dades obtingudes fins al moment, es pot afirmar que hi ha hagut una elevada participació femenina,amb quasi 3000 participacions en total, el que equival a més de 40.000 Reuros bescanviats, que suposen més de 850.000€ en compres, d’un total 370.000 que es van repartir entre més de 280 establiments participants.

El sorteig pels 400€, l’import més baix, ha assolit el volum més alt de participacions, xifrat en unes 1800.

El període amb més activitat de la campanya nadalenca, en la qual s’han repartit més butlletes ha estat el comprès entre el 20 i el 28 de desembre, per contra, el màxim volum de participació ha estat en la fase final de campanya amb més 3700 butlletes bescanviades per dia.

Pel que fa a les dades més qualitatives, tot i que s’ha considerat una aposta amb certa complexitat, la valoració dels establiments participants és, en línies generals, molt positiva. Ha agradat a un 80% dels establiments i un 65% creuen indicat replicar-la la pròxima temporada.

Campanya al Mercat Central, Mercat del Carrilet i marxants
Aquest Nadal els Mercats de Reus han tornar a apostar per oferir regals a tots els clients amb l’objectiu de promoure la compra durant les festes però també per agrair la fidelitat dels clients al llarg de tot l’any. El gruix de la campanya de Nadal dels Mercats de Reus s’ha concentrat entre l’1 de desembre i el 5 de gener, tot i que les activitats van començar el 24 de novembre i s’allargaran fins a mitjans de gener.

En total, el Mercat Central, el Mercat del Carrilet i els Marxants de Reus han regalat 16.000 euros en xecs de compra, 2.000 bosses de compra reutilitzables, 200 pernils, 3.000 calendaris amb imatges del seguici festiu,10 lots d’estris de cuina, 3 televisors i 3 lots de productes dels Marxants.

Com en anys anteriors, els Mercats també han obert més hores per facilitar les compres la vigília de les festes. Els horaris ampliats s’han acompanyat d’un programa amb més de 20 activitats per a tots els públics: demostracions de cuina de Nadal, tallers de reciclatge, actuacions de màgia, música (nadales, gòspel i xaranga) i els pessebres de clicks, que omplien un mostrador de 8 metres al Mercat Central i un altre al Mercat del Carrilet fins al 12 de gener.

FER UN COMENTARI