L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha obert el renovat aparcament de la Masia Nova, situat entre la plaça de Joan Magriñà i el carrer d’Albert Ferrer i Soler. L’espai, que fins ara s’utilitzava de manera espontània per estacionar, ha estat condicionat i ordenat després d’una actuació que ha comptat amb una inversió de 47.000 euros.
L’aparcament té capacitat per a una quarantena de vehicles i manté la funció d’estacionament de proximitat, però amb millores en seguretat, accessibilitat i integració urbana.
Un aparcament que respon a una demanda veïnal
Els treballs han permès ordenar un solar que fins ara funcionava com a aparcament sense una delimitació formal.
El regidor de Serveis Urbans, Gerard Llobet, ha explicat que "s’ha fet una habilitació d’aquest espai, que fins ara era un aparcament desordenat", i ha recordat que l’actuació respon a una demanda dels veïns de fa anys per ordenar aquesta zona.
L’actuació ha inclòs la delimitació perimetral de les diferents àrees mitjançant vorades i la regularització del paviment. També s’hi ha estès una nova capa de sauló sobre el terra existent, que millora el drenatge i l’aspecte general de l’espai.
Itineraris més segurs per als vianants
Un dels objectius de la intervenció ha estat millorar la convivència entre vehicles i vianants.
Per això, s’han delimitat recorreguts per a vianants que connecten l’interior de l’aparcament amb les voreres existents, amb itineraris més clars i segurs.
L’espai també disposa de dues places reservades per a persones amb mobilitat reduïda (PMR). La senyalització d’aquestes places es completarà entre finals d’agost i principis de setembre.
Una zona enjardinada que es completarà a la tardor
La reforma incorpora també una zona destinada a vegetació, delimitada amb vorada i preparada amb terra, que contribuirà a integrar l’aparcament en l’entorn urbà.
La plantació dels arbres es farà durant els mesos de setembre o octubre, quan les condicions siguin més adequades.
Llobet ha avançat que aquesta zona "es complementarà a la tardor amb una plantació d’arbrat que li donarà un altre aspecte" i permetrà millorar la integració de l’aparcament amb el conjunt del barri de la plaça de Joan Magriñà.
Una inversió de 47.000 euros
La millora de l’aparcament de la Masia Nova ha comportat una inversió municipal de 47.000 euros, inclosa en el pressupost d’inversions de 2026.
Amb l’obertura de l’espai, la ciutadania ja pot tornar a utilitzar l’aparcament, mentre que en les pròximes setmanes es completaran les darreres actuacions.
La intervenció permet mantenir un aparcament de proximitat al barri, però amb una distribució més ordenada, millors recorreguts per als vianants i una major integració amb l’entorn.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
