Vilafranca organitza una passejada familiar de 4 quilòmetres fins a la Torre de les Aigües

La ruta tindrà lloc diumenge 8 de novembre i permetrà descobrir el patrimoni vinculat a l'aigua al llarg dels camins Fariner i de la Bleda

03 de novembre de 2026 a les 21:56h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L'Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha organitzat una passejada familiar per descobrir el patrimoni vinculat a l'aigua. La sortida serà el pròxim diumenge 8 de novembre i recorrerà els camins Fariner i de la Bleda fins a arribar a la Torre de les Aigües.

Durant el trajecte, els participants podran conèixer diferents elements patrimonials i descobrir com s'aprofitava tradicionalment l'aigua de la zona. Entre altres qüestions, s'explicarà com s'extreia l'aigua dels pous propers i com els rius servien per fer funcionar molins, rentar la roba o fins i tot pescar.

La ruta serà circular, d'uns quatre quilòmetres i amb un recorregut planer, pensat per fer en família. La durada prevista és d'aproximadament dues hores.

Horari i recomanacions per a la passejada

El punt de trobada serà a les 11 h a l'aparcament situat darrere del Complex Aquàtic de Vilafranca. Durant el recorregut es farà una parada al Foix per esmorzar.

L'organització recomana portar aigua, esmorzar i calçat còmode per caminar. En cas de pluja, l'activitat quedarà suspesa.

La iniciativa està organitzada pel Servei de Medi Ambient de l'Ajuntament de Vilafranca. Per participar-hi, es recomana fer una inscripció prèvia a través del correu electrònic mediambient@vilafranca.org.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit