L'Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha inscrit dos nous solars municipals a la reserva pública de solars de la Generalitat amb l'objectiu de construir fins a 22 habitatges assequibles de lloguer al barri del Molí d'en Rovira. La iniciativa s'emmarca en l'estratègia municipal per ampliar el parc d'habitatge protegit arreu del municipi.
Els terrenys es troben al carrer Olèrdola i permetran aixecar dues promocions de 15 i 7 habitatges, respectivament.
Nous habitatges al Molí d'en Rovira
Els dos solars procedeixen de la cessió del 10% de l'aprofitament urbanístic del sector PAU 4 del POUM, actualment en desenvolupament. En aquests terrenys es podran construir edificis de planta baixa més tres pisos.
Paral·lelament, l'Ajuntament està ultimant la tramitació del projecte d'urbanització que permetrà obrir el carrer Olèrdola entre els carrers Melió i Doctor Fleming. La previsió és que les obres d'urbanització tinguin una durada aproximada de 18 mesos.
Les obres podrien avançar de manera simultània
Els promotors del sector han manifestat la voluntat d'iniciar les obres tan aviat com s'aprovi definitivament el projecte d'urbanització. Si l'Ajuntament arriba a un acord amb un promotor social o una entitat del tercer sector, la construcció dels habitatges assequibles podria començar al mateix temps que les obres d'urbanització, reduint així els terminis perquè els pisos estiguin disponibles.
Vilafranca continua ampliant el parc d'habitatge protegit
Aquesta actuació dona continuïtat a les diferents promocions d'habitatge assequible impulsades en els darrers mesos al municipi. Entre elles hi ha les promocions dels carrers Dolors Piera, al barri de la Girada, i Gelida, a l'Espirall, així com la recent finalització dels habitatges del carrer Glòria Lasso, al barri de la Barceloneta-Sant Magí. També avancen les obres de la promoció del carrer Ferran, al barri de les Clotes, que es preveu acabar abans de final d'any.
La Generalitat finança el 100% de les promocions de lloguer
La reserva pública de solars és una iniciativa de la Generalitat destinada a incrementar el parc d'habitatge protegit a Catalunya. En el cas de les promocions destinades a lloguer assequible, el Govern garanteix el finançament del 100% de les obres a través de l'Institut Català de Finances, mentre que també preveu subvencions perquè els promotors puguin oferir habitatges a un preu de referència de 6,64 euros per metre quadrat.
L'Ajuntament de Vilafranca treballarà ara per trobar promotors socials o entitats del tercer sector interessades a desenvolupar aquestes noves promocions amb l'objectiu de continuar ampliant l'oferta d'habitatge assequible i facilitar l'accés a un habitatge digne a més famílies del municipi.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
