Vilafranca celebra la reobertura total del Complex Aquàtic, 9 mesos després de la DANA

Un esforç de nou mesos culmina amb la reobertura completa del Complex Aquàtic de Vilafranca, superant els greus danys de la DANA

01 d'abril de 2026 a les 13:56h

El Complex Aquàtic Municipal de Vilafranca del Penedès ha reprès aquest dimecres l’operativa integral de totes les seves instal·lacions, després d’haver patit greus desperfectes a causa de la DANA del 12 de juliol passat. Aquest procés, que s’ha desenvolupat en diverses fases des d’agost, culmina quasi nou mesos després dels estralls ocasionats per l’episodi meteorològic.

Instal·lacions i serveis restablerts

A partir d’aquest 1 d’abril, el complex torna a oferir el servei complet amb la piscina polivalent i d’aprenentatge, els canons d’aigua, el solàrium, així com tota la zona seca que inclou sauna seca, banys de vapor i gandules tèrmiques. També es troben operatius tots els vestidors disponibles. Aquesta reobertura permet recuperar plenament tant l’oferta formativa en cursos com les activitats competitives programades.

L’inundació provocada per la DANA va afectar especialment la sala tècnica on es concentren els equips elèctrics i els sistemes de depuració. Aquesta zona va quedar totalment coberta pel fang, fet que va inutilitzar tot l’equipament associat. La intervenció per restaurar aquestes instal·lacions ha tingut un cost superior als 3 milions d’euros, segons han confirmat fonts municipals.

Dades d’ús i abonaments

Segons informació facilitada a l’ACN per part de l’Ajuntament vilafranquí, el complex compta amb una mitjana setmanal aproximada de 5.000 usuaris. Pel que fa al nombre d’abonats actuals, s’estima un total proper als 3.200 inscrits, dels quals uns 500 mantenen la plaça en pausa, presumptament vinculada al període en què algunes zones romanien tancades parcialment.

Cronologia del procés de reobertura

Pocs dies després dels episodis plujosos es van posar en funcionament exclusivament les piscines exteriors. Posteriorment, el 20 de setembre es van restablir les pistes esportives destinades al pàdel. A l’octubre es van obrir novament els vestidors i altres àrees relacionades amb activitats físiques com sales fitness o espais infantils. La penúltima fase va tenir lloc abans del Nadal amb la reactivació de la piscina interior recreativa destinada a ús lliure per a natació, activitats aquàtiques dirigides així com sessions terapèutiques dins l’aigua.

Horaris actualitzats i agraïments

A partir del dia d’avui, les instal·lacions obren ininterrompudament des de les 6:00 fins a les 23:00 hores entre setmana, mentre que els dissabtes ho fan des de les 8:00 fins a les 20:00 hores. Els diumenges el servei està disponible entre les 8:00 i les 14:00 hores. L’organització responsable ha manifestat públicament el seu agraïment als usuaris per “la paciència, comprensió i suport” mostrats durant tot aquest període complicat.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit