Sis detinguts en un dispositiu Kanpai contra la multireincidència al Baix Penedès

Els agents han identificat 92 persones que sumen fins a 184 antecedents policials

15 de maig de 2026 a les 13:31h
Imatge d'arxiu.
Imatge d'arxiu.

Els Mossos d'Esquadra de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comissaria del Vendrell van dur a terme ahir a la tarda un dispositiu policial Kanpai contra la multireincidència, conjuntament amb efectius de les policies locals del Vendrell i Calafell i la Policia Nacional en el marc del Pla Daga, al Vendrell i a Calafell.

Dirigit a localitzar i retirar armes blanques, en aquest operatiu previst dins de la Llei Orgànica 4/2015 de Protecció de la Seguretat Ciutadana, s’hi va afegir també el servei de seguretat privada de les estacions de tren del Baix Penedès.

Els agents, amb el suport d’efectius de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO), es van desplegar entre les 15 i les 21 hores a diferents punts i van identificar un total de 92 persones les quals sumaven fins a 184 antecedents policials. Finalment, es va acabar amb la detenció de 5 persones amb edats compreses entre els 30 i els 54 anys per diversos delictes. A 3 dels detinguts els hi constaven ordres vigents de detenció, mentre que als altres 2 se'ls atribueix un delicte de tràfic de drogues atès que duien o estaven venent substàncies estupefaents. Per la seva banda, la Policia Nacional va dur a terme la detenció d'una persona més per infringir la Llei d’Estrangeria.

Delictes identificats

El dispositiu va incidir especialment en la tinença d’armes blanques i 3 de les 22 actes tramitades corresponien a aquest fet. La majoria de les denúncies administratives, un total de 16, corresponen a possessió de substàncies estupefaents. D’altra banda, en destaquen 2 més per falta de respecte als agents de l’autoritat i la tolerància per part del propietari d’un establiment pel que fa al consum de drogues. En matèria de trànsit, cal remarcar una alcoholèmia positiva penal per part d’un conductor que va donar 1,10 mil·ligrams per litre d’aire expirat, així com 6 denúncies per manca d’ITV. Finalment, es va denunciar una persona per circular sense fer ús del cinturó de seguretat i 2 més per conduir sense disposar de permís.

Sobre l'autor
Anna Hernández
Anna Hernández Coll
Veure biografia
El més llegit