Sant Sadurní d’Anoia celebra la Setmana de les Persones Grans des del 6 d'abril

La programació inclou caramelles, tallers, cinema, concerts i un dinar-ball amb inscripció prèvia per a la gent gran del municipi

16 de març de 2026 a les 13:24h

Sant Sadurní d’Anoia celebrarà del 6 al 10 d'abril una nova edició de la Setmana de les Persones Grans, una iniciativa que reunirà activitats culturals, lúdiques i socials adreçades principalment a la gent gran del municipi. La programació es desenvoluparà durant diversos dies amb propostes que inclouen música, tallers, cinema, gastronomia i activitats participatives.

Les inscripcions per participar en el dinar i altres activitats es podran fer del 16 al 20 de març al Departament d’Acció Social (carrer Sant Pere, 36), de 10 a 13 hores, o al Casal Municipal de la Gent Gran (Passatge Can Ferrer, 11), de 15 a 19 hores.

 

Caramelles, missa i dinar-ball per començar la programació

La setmana començarà el dilluns, 6 d'abril, amb la tradicional cantada de caramelles, a càrrec de la Coral de l’Associació de Dones de Sant Sadurní conjuntament amb la Colla Sardanista, que recorrerà diversos carrers del municipi. El recorregut passarà pel Raval, el carrer Doctor Escayola, la plaça de l’Ajuntament, el carrer Hospital i la plaça de l’Església.

Posteriorment, tindrà lloc una missa amb la Coral Sant Sadurní, i al migdia s’organitzarà un bus llançadora des de la plaça del Pont Romà, que farà dos viatges fins al restaurant Sol i Vi, amb un cost d’1 euro i inscripció prèvia, per al dinar i ball al restaurant Sol i Vi, amenitzat pel Duet Cocktail. El preu serà de 18 euros per a persones de 67 anys o més i de 40 euros per als acompanyants menors de 67 anys. L’activitat requereix inscripció prèvia i té places limitades.

 

Música, jocs i activitats participatives

La programació continuarà dimarts, 7 d'abril, amb el Quinto Musical al Celler de la Fassina, una proposta que combinarà el joc tradicional del quinto amb cançons populars de diverses èpoques, amb la participació de Karaokes BandMúsica. L’activitat està pensada com un espai de records, música i diversió compartida.

També s’organitzarà un taller de musicoteràpia, el 8 d'abril, amb Pulsasons a la Casa dels Avis, que utilitzarà la música com a eina de benestar emocional i participació activa. A la tarda, la plaça de l’Ajuntament acollirà una passarel·la de moda, una activitat festiva i oberta al públic que, en cas de pluja, es traslladarà a l’Ateneu.

 

Cinema fòrum i activitats culturals

Una de les activitats destacades serà el cinema fòrum amb la projecció de la pel·lícula “El doctor de la felicidad”, que es farà al Celler de la Fassina el dijous, 9 d'abril. L’activitat serà gratuïta, tot i que requerirà inscripció prèvia, i les portes s’obriran 15 minuts abans de l’inici.

La programació es tancarà divendres, 10 d'abril, amb una paella popular a les caves Blancher, amb un preu de 10 euros i amb places limitades, que també requerirà inscripció prèvia.

A la tarda, la Casa dels Avis acollirà el concert de la Tuna Barcelona, una actuació que combinarà guitarres, panderetes i música tradicional en un ambient festiu i participatiu.

 

Informació i prioritat per a la gent gran

Des de l’organització s’ha informat que els actes al Celler de la Fassina obriran les portes 15 minuts abans de l’inici i que les persones majors de 70 anys tindran prioritat per seure en totes les activitats.

Els pagaments es podran fer únicament en efectiu, i per a més informació les persones interessades poden contactar amb l’organització a través del telèfon 605 488 497 o del correu electrònic pferrao@sumaracciosocial.cat.

Amb aquesta programació, Sant Sadurní d’Anoia vol fomentar la participació activa de la gent gran, reforçar els vincles comunitaris i oferir espais de trobada i convivència per a les persones grans del municipi.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit