Sant Sadurní activa restriccions de trànsit, punts liles i espais tranquils per les Fires i Festes

El 8 de setembre serà festa local i els actes de la Fil·loxera i els correfocs obligaran a modificar horaris del porta a porta i la mobilitat al centre

04 de setembre de 2026 a les 13:53h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Les Fires i Festes de Sant Sadurní d’Anoia comportaran diversos canvis en el funcionament habitual del municipi durant els pròxims dies. L’Ajuntament ha informat que el dimarts 8 de setembre serà festa local i que molts serveis municipals romandran tancats. El calendari escolar 2026-2027 al municipi començarà l’endemà, dimecres 9 de setembre.

La celebració també afectarà la mobilitat i la recollida de residus, especialment als carrers per on passaran la Festa de la Fil·loxera, les cercaviles i els correfocs.

 

Canvis en el porta a porta

Els dies 8 i 11 de setembre, l’Oficina del Porta a Porta estarà tancada i no hi haurà atenció telefònica. Les consultes es podran enviar al correu obrelaporta@mancomunitat.cat.

Els habitatges situats als recorreguts de la Festa de la Fil·loxera i dels correfocs hauran de deixar els residus al carrer, del 7 al 10 de setembre, entre les 00.00 h i les 01.00 h, un cop hagin finalitzat les activitats de foc.

 

Talls de trànsit i restriccions d’aparcament

Durant les Fires hi haurà talls de circulació i limitacions per circular o estacionar als carrers afectats pels actes festius. Les restriccions començaran aquest cap de setmana amb la Tamborinada dels Timbalers, l’Escampada Juvenil de la Fil·loxera, el pregó, el Carnaval d’Estiu i els concerts a l’aparcament de l’Escumostra.

El dilluns 7 de setembre, els talls afectaran el Corredolç, el castell de focs, l’Escampada de Fil·loxeretes i l’Empalmada. L’endemà, dimarts 8, coincidint amb la festa local, hi haurà afectacions durant tot el dia per les Matinades, la Fil·loxera Infantil, la plantada d’elements, el sopar de Cal Ritu i la Festa de la Fil·loxera.

També hi haurà restriccions el 9 i 10 de setembre pels correfocs dels Diables Se M’n Refum i el correfoc juvenil, com també l’11 de setembre per la cercavila dels Gegants i els Balls Populars i el 12 de setembre per la cercavila dels Bastoners.

 

Punts Liles i espais tranquils

L’Ajuntament també reforçarà el dispositiu per garantir unes Fires segures i inclusives. Hi haurà Punts Liles a la zona de concerts de l’aparcament de l’Escumostra les nits del 5 de setembre, de 00 h a 5 h; del 7 de setembre, d’1 h a 6.30 h; i del 10 de setembre, d’1 h a 5 h.

A més, s’habilitaran espais tranquils per a persones neurodivergents, amb discapacitat, altament sensibles o que prefereixin viure la festa en un entorn amb menys estímuls. La fira d’atraccions, situada al parc de darrere la benzinera de la carretera de Sant Quintí, tindrà cada dia, del 4 al 9 de setembre, un horari amb volum baix i llum de baix estímul de 17 h a 19 h.

També hi haurà espais tranquils durant la Festa de la Fil·loxera Infantil, a la plantada d’elements i a la cercavila dels Gegants i Balls Populars.

 

Exposicions de Fires

Les exposicions de Fires s’inauguraran el 5 de setembre a les 20 h a la Capella de l’Índex. Entre les mostres programades hi ha “Dues mirades, un mateix camí”, d’Anna Bofill i Xavi Estan; “Fotògraf-IA”, de Xavier Deltell; una exposició d’olis de Josep Lluís Ávalos al claustre de la Biblioteca Municipal, i una mostra de Zentangle de Joana Sánchez a les vitrines d’art de la biblioteca.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit