Vilafranca del Penedès ha donat el tret de sortida al programa “Obrim Vi”, una iniciativa pionera impulsada per l’Ajuntament, a través del Servei de Promoció Econòmica i amb el suport de la Diputació de Barcelona, que té com a objectiu impulsar la visibilitat i la comercialització dels vins dels microcellers joves del territori.
La primera activitat es va celebrar aquest dilluns 3 de novembre amb un tast professional al centre de Vilafranca, on 15 cellers emergents van presentar els seus projectes davant 19 professionals del sector vinícola: sommeliers, restauradors, distribuïdors i botigues especialitzades del Gran Penedès.
Durant dues hores, els cellers van disposar de cinc minuts per explicar els seus vins i filosofia, mentre els assistents tastaven i valoraven les propostes. Entre els participants hi havia noms com Celler Cairons, Can Vallès, Coop-era, Mas Guineu Vinyaters o Heretat Baltà de Cela, tots ells petits productors que treballen amb varietats locals, vinyes pròpies i pràctiques agrícoles ecològiques i regeneratives.
Un cop finalitzat el tast, l’espai es va transformar en una sessió de networking, que va permetre obrir oportunitats de negoci i establir noves col·laboracions entre productors i prescriptors del sector. L’activitat va estar dinamitzada pel sommelier i expert en vins gastronòmics Xavier Domènech, director de TopWINEEXPERIENCE.
La valoració general va ser molt positiva, tant per part dels cellers com dels professionals assistents, que van destacar la qualitat dels vins i el format àgil i directe de la trobada. Es tracta de la primera acció d’aquestes característiques al Penedès, i s’ha considerat un pas decisiu per donar projecció comercial als nous projectes vitivinícoles del territori.
El programa “Obrim Vi” continuarà amb quatre accions principals al llarg del novembre:
- Tast professional a Vilafranca del Penedès (3 de novembre).
- Tast professional a Barcelona, el 17 de novembre, a l’Espai Penedès, adreçat a prescriptors i agents del sector de la capital catalana.
- Pop-Up Store efímera del 6 al 9 de novembre a la capella de Sant Joan, amb vuit cellers emergents i vuit projectes artesans i gastronòmics del territori.
- Campanya gastronòmica “Vins del Penedès a taula”, del 10 al 23 de novembre, amb restaurants de la comarca que oferiran vins del programa i sortejaran sis lots entre els clients participants.
Amb aquest projecte, Vilafranca es consolida com un referent de la innovació i la promoció del vi de proximitat, connectant els petits elaboradors del Penedès amb els grans circuits de difusió i venda del país.
