Recentment, s’ha confirmat l’arribada d’un nou local de la cadena McDonald’s al Vendrell, que s’instal·larà al costat del supermercat ALDI, concretament a la zona del carrer les Mates, davant del complex d’oci Centre d’oci Les Mates.
L’empresa d’excavacions Jan Excavacions va iniciar fa setmanes els treballs de moviment de terres, anivellació i compactació del terreny per poder adaptar-lo al nou establiment, i de fet, ja es pot veure l'estructura de l'edifici, completament muntat.
La zona escollida ja és un pol de restauració i lleure: al Centre d’oci Les Mates ja hi ha establiments de menjar ràpid com Burger King, KFC, i restaurants com El Panxo, La Tòxica, Tacos La Zzone o Kingyo Sushi que també ocupa espai. Aquests establiments es troben en el mateix complex comercial i d'oci i reforcen la importància de l’emplaçament.
Cal destacar que aquest nou McDonald’s s'està portant a terme a la vegada que s'executa el projecte del sector La Muntanyeta Nord (S20) que promou l’Ajuntament del Vendrell per a desenvolupar una nova àrea comercial (30.000 m² de sòl comercial, inversió de 50 milions €, creació de 300 llocs de treball) a l’antiga fàbrica Superave.
L’arribada de McDonald’s reforça la dinàmica de restauració en aquesta franja del Vendrell, fent-la més atractiva per al consum i el lleure. Per als visitants i clients locals, suposa una oferta de restauració addicional que pot augmentar el flux de trànsit. Alhora, l’emplaçament tan pròxim al que serà, en un futur, el Penedès Village, beneficia les sinergies comercials. A la vegada, cal esmentar que aquesta inauguració, és una eterna reclamació que El Vendrell tenia feia anys.
Encara no s’ha anunciat una data d’obertura exacta tot i que tenint en compte la velocitat en la qual s'està duent a terme la construcció, tot indicaria a què la inauguració serà abans de finalitzar l'any. Mentrestant, l’Ajuntament i els promotors del sector La Muntanyeta Nord mantenen els seus terminis per a la urbanització, que està prevista per finalitzar la primavera del pròxim any.