Gran èxit de l’Obrim Vilafranca: prop de 3.000 persones amb un 97% d’ocupació en la 9.ª edició

El certamen de turisme patrimonial ha ofert 180 sessions en 20 espais, ha exhaurit bona part de les entrades abans de començar i ha consolidat novetats com el Parquet i els terrats de Santa Maria

28 de setembre de 2026 a les 20:29h

La novena edició de l’Obrim Vilafranca, celebrada aquest cap de setmana, 26 i 27 de setembre, ha registrat una ocupació del 97% de les places disponibles i ha aplegat prop de 3.000 persones en les diferents visites programades, segons les dades facilitades pel Servei de Turisme de Vilafranca.

L’esdeveniment, que obre al públic espais singulars que habitualment no formen part dels circuits turístics habituals, ha tornat a incloure també alguns domicilis privats i ha mantingut l’objectiu de posar a l’abast de la ciutadania i de les persones visitants un patrimoni que normalment no és visitable.

180 sessions en 20 espais i entrades exhaurides abans de començar

En aquesta edició s’han programat 180 sessions en 20 espais diferents, una oferta que ha permès descobrir alguns dels racons més singulars de la vila. L’interès per la proposta s’ha fet visible des de la fase prèvia, ja que el divendres anterior al cap de setmana de l’esdeveniment ja s’havien exhaurit les entrades de la majoria dels espais.

Les novetats d’enguany, com el Parquet, la Biblioteca Joana Raspall i els terrats de Santa Maria, han concentrat una demanda notable, alhora que s’han mantingut entre les opcions més sol·licitades espais ja consolidats dins del programa, com el Palau Baltà i la Casa Macià.

Impacte al centre i oferta complementària al Pati de Covides

L’Obrim Vilafranca ha contribuït a generar moviment al centre de la vila durant el cap de setmana i ha tingut un impacte positiu en altres serveis i activitats, especialment en l’àmbit de la restauració i en equipaments culturals com el VINSEUM.

A més, la iniciativa ha tornat a oferir una copa de cortesia després de les visites al Pati de Covides, un espai que s’ha consolidat com a punt de trobada per comentar l’experiència i descobrir la diversitat del patrimoni local mentre es degusten vins i escumosos. Durant el cap de setmana, 1.157 persones han passat per aquest espai, on s’han pogut tastar vins i escumosos dels patrocinadors Covides, DO Cava i Família Torres.

L’Obrim Vilafranca contribueix a generar moviment al centre de la vila

Una proposta consolidada dins de l’oferta turística de la ciutat

La regidora de Turisme, Gemma Romeu, ha destacat que, amb nou edicions celebrades, l’Obrim Vilafranca “s’ha consolidat com una de les propostes de referència del Servei de Turisme per donar a conèixer el patrimoni, la cultura de la ciutat i l’enoturisme, juntament amb altres esdeveniments com la Festa del Xató, el Dijous de Vi i la Fira del Gall, que contribueixen a projectar Vilafranca com a destinació vinculada al patrimoni, la cultura i l’enogastronomia”.

Romeu també ha avançat que l’Obrim Vilafranca arribarà a la 10a edició el 2027 i ha qualificat la cita com una “una ocasió especial per celebrar deu anys obrint portes, descobrint espais singulars i posant en valor el patrimoni vilafranquí”.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara