El Garraf es converteix en el nou plató de cinema, televisió i publicitat de moda a Catalunya

La ficció creix un 20% el 2025, amb Sitges i Vilanova al capdavant i produccions internacionals que trien el litoral com a escenari

17 de desembre de 2025 a les 17:11h
Actualitzat: 17 de desembre de 2025 a les 17:11h

La comarca del Garraf viu un moment dolç com a escenari audiovisual. Durant el 2025, els rodatges de ficció han augmentat un 20% respecte a l’any anterior, confirmant el territori com un dels pols creatius emergents de Catalunya. En total, entre ficció i publicitat, s’han gestionat 138 rodatges, que han suposat 176 dies de producció efectiva sobre el terreny, segons dades fetes públiques per Node Film Cluster.

Pel que fa a les localitzacions, Sitges es manté com el municipi més sol·licitat, gràcies al seu patrimoni arquitectònic, el litoral i la seva projecció internacional. Tanmateix, destaca especialment Vilanova i la Geltrú, on els rodatges han crescut un 28%, consolidant-se com una alternativa cada vegada més atractiva per a productores nacionals i estrangeres.

Un rodatge d'Audi a Sitges
Un rodatge d'Audi a Sitges | FOTO: Film Clúster

 

Johnny Dep i Penélope Cruz es passegen pel Garraf

El Garraf ha estat l’escenari escollit per a produccions de gran visibilitat. Entre els títols més destacats hi ha el llargmetratge d’investigació ‘Cronos’, centrat en els atemptats del 17-A, així com ‘Day Drinker’, una pel·lícula d’abast internacional protagonitzada per Johnny Depp i Penélope Cruz. També s’hi han rodat films com ‘El rastre del llop’, ‘Siempre es invierno’ i ‘Oh Nora’, a més de la sèrie ‘Amor para adultos’, que reforcen la presència del Garraf en el mapa de la ficció contemporània.

Més enllà del cinema i les sèries, la comarca també s’ha convertit en un referent publicitari. Al llarg de l’any, ha acollit més d’un centenar d’anuncis de marques de primer nivell internacional. Empreses de sectors molt diversos —des de la moda i la tecnologia fins a l’automoció i l’alimentació— han triat el Garraf per gravar-hi les seves campanyes, entre elles Coca-Cola, Nike, Adidas, Zara, H&M, Porsche, SEAT, Lamborghini, Samsung o Heineken.

Aquest increment sostingut dels rodatges no només reforça la projecció cultural del territori, sinó que també genera un impacte econòmic directe en serveis, allotjaments i professionals locals, consolidant el Garraf com un plató natural cada cop més cobejat.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit