Dignitat a les Vies sobre el tall a l'R2 Sud: “Està molt més mal muntat que el de Roda de Berà”

Dignitat a les Vies retreu a les administracions haver quedat exclosa del disseny del tall al corredor sud

22 de setembre de 2025 a les 12:15h

La plataforma d’usuaris del tren Dignitat a les Vies ha carregat aquest dilluns contra Renfe i la Generalitat per ho haver comptat amb la seva opinió per planificar els busos alternatius pel tall al corredor sud. Les obres a Castelldefels condicionen aquesta setmana els 30.000 usuaris diaris dels regionals de la demarcació de Tarragona i dels de l’R2 Sud. La portaveu de la plataforma, Anna Gómez, reivindica que mereixen participar del disseny del pla de busos alternatius “perquè la consellera havia assegurat que posarien l’usuari al centre, però no ho ha fet”. “Al final ens trobem amb un operatiu que està molt més mal muntat que el macro tall de Roda de Berà”, ha afegit.

“Els usuaris estem matxacats i se’ns diu que tot ens ho prenem malament, però és que hi ha moltes coses d’aquest tall que es podrien haver fet millor”, ha etzibat Gómez aquest dilluns en una atenció a la premsa des de Sitges. La portaveu de la plataforma s’ha queixat especialment de la “poca informació” que han rebut els usuaris dels trens regionals, que durant tota la setmana han d’utilitzar els busos habilitats entre Cunit i la Zona Universitària de Barcelona.

Segons Gómez, a moltes estacions de la demarcació de Tarragona fins dissabte no es va començar a instal·lar cartelleria informativa. “Avui molta gent s’ha pujat al tren i s’ha trobat amb la sorpresa que potser se li triplica el temps de viatge”, ha assegurat.

En aquest sentit, ha recordat que el punt d’arribada i sortida dels busos a Zona Universitària està a molta distància de Passeig de Gràcia i l’Estació de França, una complexitat a la qual s’hi afegeix la manca d’oferta ferroviaria per als usuaris de les parades de regionals situades més al sud, “que potser es queden penjats dues hores a Cunit”.

Gómez ha lamentat que la falta de participació de la plataforma en el disseny del pla de transport alternatiu ha portat a un servei per carretera “més mal muntat que el de Roda de Berà”. Almenys l’altra vegada hi havia uns horaris d’autobús que enllaçaven amb el tren i sentiem que hi havia més control, però ara hem de fer gairebé càlculs matemàtics”, ha protestat, tot avisant que els usuaris acabaran “rebentats”.

La portaveu de la plataforma ha exigit que en propers ocasions se’ls convidi a seure a les reunions de planificació “perquè els usuaris es mouen a Barcelona per obligació”. Ha lamentat que l’opció del teletreball per a molts passatgers és inviable per desavinences empresarials i ha defensat que mereixen poder opinar de propers operatius per minimitzar els perjudicis.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit