Detenen tres persones al Vendrell per presumptes estafes amb anuncis falsos de lloguer d’habitacions

La investigació va començar a l’agost, després que un home denunciés haver estat víctima d’una presumpta estafa després de contactar, a través d’un portal immobiliari, amb una dona que anunciava una habitació en un habitatge del Vendrell

29 de setembre de 2026 a les 08:51h

Els Mossos d’Esquadra han detingut al Vendrell dos homes i una dona, de 22, 45 i 27 anys, com a presumptes autors de diversos delictes d’estafa relacionats amb el lloguer d’habitacions. Els fets investigats haurien tingut lloc entre els mesos de juny i setembre.

La investigació va començar a l’agost, després que un home denunciés haver estat víctima d’una presumpta estafa després de contactar, a través d’un portal immobiliari, amb una dona que anunciava una habitació en un habitatge del Vendrell.

Després de visitar l’immoble, la víctima va pagar una primera quantitat en concepte de reserva. Posteriorment, els investigats li van reclamar més diners per formalitzar el contracte, abonar la fiança i avançar diverses mensualitats.

L’home va acabar fent diversos pagaments per Bizum per un valor total de 3.500 euros, però mai no va arribar a signar el contracte ni va poder entrar a l’habitació. Tampoc no va recuperar els diners.

Cinc víctimes i uns 5.000 euros estafats

A partir d’aquesta denúncia, els investigadors van detectar quatre casos més amb un modus operandi similar. Les víctimes havien trobat anuncis d’habitacions de lloguer a internet i havien visitat el mateix habitatge del Vendrell.

Després de les visites, els presumptes autors reclamaven pagaments en concepte de reserva, fiança o primera mensualitat. Els diners es lliuraven mitjançant Bizum, transferències bancàries o en efectiu.

Els imports oscil·laven entre 150 i 3.500 euros i, en conjunt, les cinc víctimes haurien pagat uns 5.000 euros.

Segons la investigació, els investigats ajornaven reiteradament la data d’entrada a l’habitatge amb diferents excuses. Quan les víctimes desistien del lloguer i reclamaven els diners, haurien posposat la devolució, no s’haurien presentat a les trobades acordades o haurien reclamat noves aportacions.

Una de les investigades acumula una vintena de denúncies

Els Mossos van determinar que una dona de 27 anys s’encarregava presumptament de gestionar els anuncis, contactar amb les víctimes i ensenyar-los l’habitatge.

Segons la policia, aquesta investigada acumula una vintena de denúncies per fets similars comesos des del 2025 en diferents punts de Catalunya.

Les investigacions posteriors van permetre identificar dos homes que presumptament també participaven en les negociacions amb les víctimes i en la recepció dels diners.

Els tres investigats van ser detinguts dimarts passat al Vendrell. La policia els atribueix cinc delictes d’estafa.

Els arrestats van passar dimecres a disposició de la secció d’instrucció en funcions de guàrdia del Tribunal d’Instància del Vendrell.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara