Cinc comerços de Sitges cauen víctimes d'un estafador internacional: Més de 6.300 € robats

El sospitós simulava problemes amb la targeta i prometia transferències internacionals que mai arribaven

11 de març de 2026 a les 17:43h

Els agents de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Vilanova i la Geltrú van detenir el passat 6 de març un home de 38 anys com a presumpte responsable d’estafes comeses en cinc establiments comercials situats a Sitges.

Segons han informat els Mossos d’Esquadra, l’arrestat és acusat d’haver perpetrat diversos delictes d’estafa entre els mesos de febrer i març, amb un perjudici econòmic superior als 6.300 euros.

 

Mètode emprat per l’autor

Segons les declaracions policials, l’home accedia als comerços mostrant una actitud “molt amable i propera”, fet que li permetia generar confiança entre els treballadors mentre adquiria productes de valor significatiu. En el moment del pagament, utilitzava una targeta de crèdit que aparentment no funcionava.

Davant aquesta situació, proposava als comerciants efectuar una transferència internacional des del seu telèfon mòbil, assegurant-los que l’ingrés es faria efectiu l'endemà. No obstant això, tal com han constatat els investigadors, aquesta transferència mai arribava a materialitzar-se i l’home abandonava el local amb els productes sense haver fet cap pagament.

 

Extensió del frau i recuperació dels objectes

Les gestions policials han permès confirmar que aquest mateix procediment hauria estat utilitzat per l’arrestat en altres països, fet que amplia el radi d’actuació del presumpte estafador. Pel que fa al cas concret de Sitges, cinc establiments han resultat afectats fins ara.

En el marc de la investigació, els Mossos han aconseguit recuperar part dels objectes sostrets, principalment joies provinents de dos comerços ubicats al centre del municipi.

L’home va prestar declaració davant les autoritats policials i ha estat citat perquè comparegui davant del jutjat competent de Vilanova i la Geltrú per respondre pels fets imputats.