Calafell ja disposa del nou servei de bus urbà

La principal novetat és l’ampliació: des de les 5 del matí fins a la 1 de la matinada

02 d'agost de 2025 a les 19:14h
Actualitzat: 02 d'agost de 2025 a les 19:14h

Calafell ha estrenat aquest 1 d’agost el nou servei de bus urbà, que té com a principal novetat l'ampliació horària. A partir d’ara, hi haurà servei des de les 5 del mati fins a la 1 de la matinada. Estarà combinat amb els trens de Rodalies, des del primer del dia a l’últim de la nit. Però també permetrà tornar a casa en transporte públic després, per exemple, de sopar fora, la qual cosa repercutirà positivament en la restauració i el lleure.

Hi haurà 60 expedicions diàries, 20 per cadascuna de les 3 línies. Els recorreguts, que són circulars, no durarà més d’una hora, que era un dels objectius que es buscaven, i els vehicles que s’empraran tindran més capacitat, per tal de no anar tan plens en hores punta.

Consulta els horaris i recorreguts aquí

Promesa municipal complerta

Aquesta ampliació, una promesa municipal, és resultat de l’adjudicació del nou contracte de transport públiuc municipal. El concurs corresponent ha estat guanyat per l’empresa Hife, per un import de 7.417.704,20 euros (IVA inclòs) i una durada de 4 anys i 5 mesos.

El nou contracte inclou tant el transport urbà com l’escolar. Però seguiran sent serveis diferents amb les seves característiques, dins d’un únic contracte i no dos com fins ara. En particular, l’escolar comptarà amb 9 vehicles i, com sempre, serà exclusiu per a alumnes de centres educatius i comptarà amb monitoratge. Això sí, dins del transport urbà ordinari hi ha serveis que coincideixen amb els horaris d’entrada i sortida als instituts.

L’alcalde, Ramon Ferré, explica: “Feia temps que anàvem darrere de l’ampliació de l’horari del bus urbà. Havíem fet alguna cosa parcial, però la disponibilitat econòmica i el contracte anterior no podien estirar-se més”. Ferré afegeix: “el venciment del contracte que hi havia era el moment per a posar més diners en un nou contracte”.

L’alcalde també diu: “Hom podrà anar en autobús a agafar el primer tren de la matinada i tornar a casa arribant amb l’últim de la nit”. I subratlla el benefici per a la restauració i el lleure: “Poder tornar a casa en autobús fins a la 1 de la matinada ajudarà aquests sectors tan importants de l’economia local”.

També es prioritzen els recorreguts que porten als grans equipaments del municipi i, en general, els grans fluxos de passatgers. Segons Ferré, “ens agradaria arribar a tot arreu, però la realitat és que hi ha parades que no arribaven al passatger diari: això és inviable”. “Hem quadrat un munt de factors per a aconseguir la millor solució, pensant en global per al conjunt del municipi i el gruix de la ciutadania”, conclou.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit