Els Bombers estabilitzen l'incendi de Masllorenç en una jornada marcada per tres focs i l'onada de calor

La jornada també ha estat marcada per un segon incendi declarat cap a les 17 hores a Canyelles, al Garraf

29 de juliol de 2026 a les 19:24h

La primera jornada de la nova onada de calor ha posat a prova els Bombers de la Generalitat, que han hagut d'afrontar aquest dimecres diversos incendis forestals al Baix Penedès, el Garraf i l'Alt Urgell. El foc més important s'ha declarat a Masllorenç, on s'han arribat a mobilitzar set dotacions aèries i 46 de terrestres i s'han cremat 11,5 hectàrees de vegetació forestal. L'incendi ja ha quedat estabilitzat.

600 persones confinades a Masllorenç

Cap a les 13.30 hores, els Bombers han demanat el confinament de Masllorenç, Masarbonès i de les urbanitzacions de la Font d'en Talló, la Pineda de Santa Cristina, Torre Forta de Santa Cristina i el coll de la Rubiola. La mesura ha afectat unes 600 persones i s'ha mantingut fins a les 17.30 hores, quan s'ha aixecat després de l'evolució favorable de l'incendi.

Els equips d'extinció han concentrat els esforços al flanc esquerre del foc, situat entre els termes municipals de Bonastre i Montferri. Tot i que una zona de vinyes ha contribuït a frenar l'avanç de les flames, l'aparició de focus secundaris a uns 100 metres ha complicat les tasques d'extinció.

L'incendi també ha obligat a tallar diverses carreteres: la TV-2041 entre Bonastre i Montferri, la TV-2042 entre la Bisbal del Penedès i Masllorenç, i la C-51Z entre la Bisbal del Penedès i Rodonyà.

Durant la tarda, els Bombers han destacat que les flames havien perdut intensitat i que la columna de fum s'havia reduït de manera significativa, fet que ha permès estabilitzar el foc i aixecar el confinament.

Un altre incendi obliga a confinar més de 3.000 persones a Canyelles

La jornada també ha estat marcada per un segon incendi declarat cap a les 17 hores a Canyelles, al Garraf.

Protecció Civil ha enviat un ES-Alert ordenant el confinament del nucli urbà i de les urbanitzacions de les Palmeres, la Muntanya del Mar, la Selva de les Meravelles i Califòrnia, una mesura que ha afectat unes 3.300 persones.

En aquest incendi hi han treballat dues dotacions aèries i nou de terrestres, i els Bombers l'han pogut donar per controlat poc abans de les 18.45 hores.

Estabilitzat també el foc al pic de Salòria

Paral·lelament, els Bombers han actuat en un tercer incendi declarat al pic de Salòria, al terme d'Os de Civís, a l'Alt Urgell, dins del Parc Natural de l'Alt Pirineu.

El foc, detectat cap a les 13.30 hores, afecta una zona de vegetació forestal de difícil accés, a més de 2.000 metres d'altitud, i ha estat estabilitzat cap a les 18.45 hores.

En les tasques d'extinció hi han participat dues dotacions terrestres i una d'aèria dels Bombers de la Generalitat, amb el suport dels Bombers d'Andorra.

L'onada de calor eleva el risc d'incendis a Catalunya

Els tres incendis coincideixen amb l'inici d'una nova onada de calor, que ha fet augmentar considerablement el risc d'incendi forestal a Catalunya.

El Baix Penedès és una de les comarques amb més perill, en una situació marcada per les altes temperatures, la baixa humitat i l'estat de sequedat dels boscos. A més, la previsió de marinades amb ratxes de fins a 50 km/h i els vents de terral durant la nit poden afavorir la propagació del foc.

De cara a divendres i al cap de setmana, també es preveu l'arribada de tempestes de tarda, algunes amb activitat elèctrica, que podrien incrementar encara més el risc d'incendi.

218 municipis en nivell 3 del Pla Alfa

Davant d'aquest escenari, Protecció Civil ha reiterat la crida a extremar les precaucions i recorda que està totalment prohibit fer foc al medi natural.

Actualment, 218 municipis de dinou comarques es troben en nivell 3 del Pla Alfa per perill molt alt d'incendi, mentre que 43 municipis de set comarques estan en nivell 4, el màxim previst pel pla.

També es mantenen restringits els accessos a la serra del Montmell-Marmellar, les muntanyes de Prades i el Parc Natural de la Serra de Montsant, mentre els Bombers han reforçat el dispositiu davant el risc que es puguin declarar nous incendis durant els pròxims dies.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara
Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit