L’Ajuntament de Sant Pere de Ribes ha rebut l’informe sobre l’impacte acústic que produeixen els avions quan sobrevolen el nucli de Ribes. Aquest estudi, realitzat per Aena a petició del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, conclou que la majoria de les operacions aèries no genera el nivell de soroll suficient per superar el soroll de fons comunitari. A més, en molts dels casos, els registres dels sons del pas dels avions estan contaminats per soroll no aeronàutic. Així, després de realitzar les anàlisis i les revisions corresponents, el llindar de detecció de dia ha estat de 57 dB i de nit, de 54 dB.
L’informe indica que l’afecció per soroll aeronàutic prové dels aterratges a una de les tres pistes de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona - El Prat, concretament la pista 06L, que és d’ús minoritari i que només s’utilitza en condicions de vent de l’est. Precisament, per minimitzar els sorolls a les poblacions ubicades en el radi d’influència de l’aeroport, els enlairaments s’acostumen a fer per la pista que els permet enlairar-se cap al mar i els aterratges per la pista que entra de mar a terra, sempre que les condicions meteorològiques ho permeten.
A finals d’octubre de 2024, Aena va instal·lar un sonòmetre a la Masia Can Puig, tal com es va sol·licitar des de l’Ajuntament arran de les diferents queixes ciutadanes rebudes al respecte per tal d’avaluar l’impacte acústic del pas dels avions. Durant uns mesos es van prendre les mesures de decibels corresponents. Un cop rebudes les dades i retirat el sonòmetre, Aena ha emès l’informe corresponent.
La localització del sonòmetre es va seleccionar tenint en compte l’afecció de les aeronaus particularment en el nucli de Ribes. S’ha realitzat un seguiment progressiu dels nivells de soroll per intentar detectar el major nombre d’operacions possible i, en aquest sentit, s’ha registrat un percentatge baix d’operacions que generin episodis sonors aeronàutics.