L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha anunciat que el dilluns 20 de març es tornarà a activar la zona d’estacionament regulat.
Després que el contracte amb SABA finalitzés fa uns mesos, l’Ajuntament va iniciar els tràmits per a l’adjudicació d’un nou contracte de gestió i vigilància de les places d’estacionament regulat. La licitació es va resoldre a final de l’any passat amb l’adjudicació del servei a VOPI Aparcaments, una empresa que ja està gestionant les zones blaves d’Esplugues de Llobregat i Premià de Mar.
El nou contracte es va signar el passat mes de gener i VOPI Aparcaments ha disposat de 3 mesos per preparar l’arrencada del servei: contractació del personal, adquisició de la maquinària, repintat de places, campanya informativa, etc.
Servei de titularitat municipal
La novetat més destacada del nou contracte és que passa a ser de titularitat municipal, és a dir, els ingressos els administrarà l’Ajuntament i pagarà a l’empresa adjudicatària pels serveis de gestió, manteniment i vigilància. La regulació d’aquesta primera arrencada s’implantarà en les mateixes places (unes 500 aproximadament) que ja eren zona blava en el contracte anterior i el preu que s’hi aplicarà serà de 1,20€/hora.
Com a novetat, s’incorporen al servei parquímetres d’última generació i aplicacions mòbils que facilitaran el pagament i obtenció del tiquet. El nou model de parquímetre disposarà de pantalla tàctil i tecnologia “contact-less” i gràcies a la possibilitat d’introduir el número de matrícula, no caldrà tornar al punt d’estacionament per col·locar el tiquet en paper a l’interior del vehicle.
VOPI Aparcaments és una empresa amb més de 12 anys d’experiència en el sector de la mobilitat i l’aparcament, i actualment gestiona més de 3.400 places d’estacionament regulat en superfície en diferents municipis, a banda d’administrar també diversos pàrquings públics.
Període informatiu
Durant aquest temps en què la zona d’estacionament regulat ha estat desactivada, l’Ajuntament ha rebut diverses peticions de comerciants i ciutadans demanant la represa d’aquest servei, atès que s’ha constatat que el control amb rellotge horari no és una mesura efectiva que propiciï les rotacions d’aparcament necessàries per dinamitzar els eixos comercials.
La zona d’estacionament regulat és un sistema implantat en moltes ciutats amb l’objectiu de limitar la durada de l’estacionament en superfície i assegurar la rotació de vehicles que permeti estacionar per un temps limitat a prop de zones comercials i de serveis.
El fet que es trobi aparcament més fàcilment evita que els vehicles circulin innecessàriament aconseguint una major fluïdesa del trànsit i menys contaminació ambiental.
Durant aquestes setmanes prèvies i els primers dies de funcionament es farà una tasca informativa a peu de carrer i a través de les xarxes socials.