Vilafranca presenta ‘Bar a Vins’ per degustar tapes i vins a copes a 16 establiments

La iniciativa ha reunit 16 bars i restaurants de Vilafranca que oferiran vi a copes d’almenys 5 referències de vins de la DO Penedès, i una tapa a un preu fix

Aquest matí s’ha presentat l’edició de 2022 de la iniciativa Bar a Vins que reuneix 16 establiments de Vilafranca del Penedès que ofereixen la possibilitat de gaudir d’una copa de vi de la DO Penedès acompanyada d’una tapa creada per cadascun d’ells. La regidora de Turisme, M. Dolors Rius, acompanyada de la cap tècnica del servei, Emília Torres, i del restaurador Isaac Arnabat, del restaurant El Convent, en representació dels establiments, han estat els encarregats de presentar aquesta edició.

La regidora recordava que el projecte es va posar en marxa l’any 2019, si bé amb motiu de la pandèmia, els anys 2020 i 2021, “no va ser tant lluït com esperàvem”.

M. Dolors Rius feia èmfasi en els objectius del Bar a Vins. “Volem que Vilafranca respiri vi, vinificar Vilafranca i que a la pràctica esdevingui la Capital del Vi de Catalunya. Cal que a Vilafranca es puguin degustar vins i que es pugui transmetre la cultura i la tradició del vi als vilatans i forasters. Tenim molt de potencial en aquest àmbit”, ha afirmat.

La iniciativa ha reunit 16 bars i restaurants de Vilafranca que oferiran vi a copes d’almenys 5 referències de vins de la DO Penedès, i una tapa a un preu fix. “Demanem que facin una proposta gastronòmics singular a un preu fix i que en la mesura del possible s’utilitzin productes de proximitat com el Gall del Penedès, el Préssec d’Ordal o formatges del territori”, comentava Rius. Altres requisits que es demanen es que es visibilitzi tota l’oferta de la ruta, que se serveixi el vi en copes de qualitat i que si, és possible, s’ofereixi poder degustar vins d’alta gamma. La iniciativa està oberta a la incorporació de més restaurants. Per part de l’Ajuntament s’està estudiant tematitzar els carrers amb elements relacionats amb el vi i fomentar més la interrelació entre els establiments i els cellers locals.

El tríptic informatiu del Bar a Vins s’ha editat en català, castellà, anglès i francès. “De totes les iniciatives que tirem endavant des de Turisme els primers que en poden gaudir són els vilafranquins. Volem que siguin els principals prescriptors de Vilafranca i dels seus atractius turístics”, ha dit.

La fidelitat té premi

La cap del servei de Turisme, Emília Torres, explicava que per incentivar el Bar a Vins a cada establiment on es consumeixi la tapa segellaran l’espai del tríptic informatiu. Una vegada estigui tot ple, els clients del Bar a Vins podran anar a l’Oficina de Turisme de Vilafranca on se’ls obsequiarà amb una ampolla de vi de la DO Penedès.

La promoció, que ja està en marxa durarà fins al 30 de juny de 2023, temps suficient per poder aconseguir tots els segells i poder tastar la tapa de tots els establiments, fins i tot més d’una vegada. El tríptic es podrà trobar als establiments participants i a l’Oficina de Turisme.

Torres no descartava que en un futur hi hagi noves accions de promoció per impulsar encara més el Bar a Vins.

Per la seva banda, Isaac Arnabat agraïa la iniciativa de l’Ajuntament, “que fa que tots anem units. Ens queda un camí llarg i esperem que sigui un aposta interessant que quedi per molt de temps”.

Tots els establiments participants i les seves tapes a es poden consultar a:  www.turismevilafranca.com/bar-a-vins