Dimarts, 19 de març de 2024
És notícia

El Vendrell, un referent en inclusió

Avatar photo

S’aposta per reforçar el paper de les famílies en la inclusió extraescolar.

Dins del marc de treball de la Taula Inclusiva del Pla Educatiu d’Entorn i l’Ajuntament del Vendrell  s’està treballant per aconseguir la plena participació dels infants i joves amb diversitat funcional en les activitats extraescolars del municipi. En concret, des de fa un curs ja s’han iniciat processos d’acompanyament i suport a infants en activitats a l’Escola Municipal de Música Pau Casals (EMMPAC), a l’Escola d’Art i a La Ballaruga.

Per tal que aquest procés guanyi en qualitat i tingui l’èxit més gran possible,  s’ha començat a elaborar un protocol específic, que permeti alhora arribar cada vegada a més infants i famílies.

 

S’hi defineixen els nivells de suport i les accions necessàries perquè els infants i joves amb diversitat funcional (DF) puguin participar en les activitats extraescolars del Vendrell amb qualitat i igualtat de drets.

En aquest punt, des de la Taula Inclusiva i l’Ajuntament es vol fer un pas més enllà i que aquest protocol compti també amb l’opinió i la participació de les famílies per millorar-lo i ampliar-lo. Per aquest motiu, a la Taula Inclusiva s’incorpora el Grup de Famílies.

En paraules de la regidora d’Educació, Silvia Vaquero, “la seva opinió ajudarà a fer un disseny de màxims, on la inclusió social de tots infants i joves  del Vendrell amb DF sigui una realitat”.

La incorporació i el paper més actiu de les famílies respon també a la voluntat d’aprofundir en l’atenció a la diversitat i alhora en la personalització de cada cas. El protocol ha de permetre crear un equip entre els professionals i les famílies que ajudi a reduir incerteses i angoixes, a facilitar la presa de decisions o trobar plegats solucions, estratègies i alternatives a situacions que sovint són delicades i complexes.

Tal com ha explicat la regidora, “qui coneix millor als infants són les seves famílies i amb elles hem de treballar de la mà, tant des de l’Ajuntament com des de les entitats o les mateixes vetlladores, per obtenir els màxims beneficis per aquests nens i nenes”.

Aquest sistema inclusiu, segons Vaquero, “s’ha de sustentar en una xarxa que a més compti amb l’escola i amb les entitats del territori. Un sistema que es basi en les capacitats, en el que els infants i joves saben fer, en les seves potencialitats i no en les seves mancances”, ha conclòs.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sortejats els 9 habitatges de lloguer de la Casa Feliu de Vilafranca

Notícia següent

VÍDEO: 4 morts i molts ferits en caure una grua sobre el públic d’un festival

Notícies relacionades