Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

El Vendrell intensifica les sancions per frenar als abocaments incontrolats

Avatar photo

En paral·lel es continuarà reforçant la campanya de comunicació del servei de recollida a la demanda engegat aquesta Setmana Santa

Durant la passada Setmana Santa, l’Ajuntament del Vendrell va engegar un canvi en el servei de recollida de residus voluminosos per tal de fer-lo més eficient i alhora més còmode per a la ciutadania i evitar el màxim possible els abocaments incontrolats. En concret, des del dia 29 de març el servei s’ha passat a oferir a la demanda.

 

Si fins ara les persones que volguessin desfer-se d’un voluminós havien de trucar i deixar el material el dia de la setmana que tocava segons el calendari de recollida, des d’aquest dia es recull en un termini màxim de 48h després de la petició del servei, feta al telèfon 977 16 64 53.

La regidora de Medi ambient, Núria Rovira, ha fet balanç d’aquestes primeres setmanes de funcionament i ha explicat que durant la Setmana Santa i la següent sí que es va registrar  un augment de trucades, comptabilitzant-ne 333 en un període de 15 dies.  Una xifra que triplica les què habitualment es registraven en el mateix mes sencer d’anys anteriors.  Pel què fa als residus recollits, en aquestes dues setmanes de canvi del servei s’ha recollit 44 tones de voluminosos, una xifra que abans es recollia en aproximadament un mes complet.

Tot i així, i malgrat l’augment de trucades i de residus recollits, es constata que hi continua havent molt abocaments incontrolats: uns 40 diaris, arribant als 100 durant la Setmana Santa. És per aquest motiu que s’ha explicat que tot i que es continuaran fent accions de difusió dins de la campanya “Tu ets el canvi” (bustiades, punts informatius, etc), s’aposta també per fer intensificar les sancions per aquest tipus d’incivisme.

En aquest sentit, la regidora de Policia Municipal, Mari Luz Ramírez, ha avançat que es redissenyarà la campanya anomenada “Operació Matalàs”, i que habitualment es concentrava en el període estival, i es posarà en marxa una operació mantinguda en el temps per detectar els actes incívics i sancionar-los, amb agents de paisà. “Ara ja no hi ha excusa. Només cal trucar i ens recullen gratuïtament els residus en un màxim de 48 hores. Per tant, no podem permetre que les actituds incíviques continuïn embrutant l’espai urbà. Serem implacables”, ha afegit la regidora.

Ramírez també ha apel·lat a la col·laboració de la ciutadania a l’hora de posar en coneixement de l’Ajuntament la presència d’abocaments a la via pública, ja que això ajudarà a detectar millor els punts conflictius i en conseqüència els dispositius policials.

Com funciona el servei de recollida de voluminosos a la demanda?

La recollida és un servei gratuït que funciona de dilluns a dissabte. Es pot demanar en tan sols tres passos:

  1. Trucant al 977 16 64 53 per avisar i concretar el dia de la recollida dels residus voluminosos. (properament, a través d’una APP)
  2. Deixar-los al carrer davant de casa.
  3. Es recollirà en el termini màxim de 48 hores.

Això sí, des de la regidoria es recorda que aquest no és un servei de buidatge de pisos i només es podrà treure un objecte gros (armari, rentadora, etc) i 3 o 4 si són petits (cadires, tauletes, llums, etc). En cas de necessitar treure més residus, caldrà fer més peticions del servei en altres dies.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Diputació reformula la Biennal d’Art per adaptar-la a les noves tendències creatives

Notícia següent

El TNC, el Tantarantana i la Villarroel impulsen el festival de teatre accessible Simbiòtic

Notícies relacionades