L’Ajuntament de Calafell i el departament d’Educació han acordar posar en marxa una actuació per a detectar els infants que tinguin necessitats educatives especials. El protocol aprovat preveu fer una detecció ja a les escoles bressol municipal, en l’últim curs. D’aquestsa forma, es podran reservar les places necessàries i planificar-ne l’atenció, quan aquests nens i nenes s’incorporin al sistema educatiu reglat, a partir de P-3.
L’acord preveu la creació de dos mecanismes. D’una banda, una comissió de coordinació i seguiment. De l’altra, una unitat de detecció, la qual s’encarregarà del treball de camp.
La comissió tindrà aquestes funcions:
- Coordinar les actuacions relacionades amb la detecció d’alumnes amb necessitats educatives específiques.
- Valorar l’evolució d’aquestes necessitats.
- Compartir la informació necessària per a fer les assignacions de l’alumnat amb aquestes necessitats als llocs escolars reservats i tramitar-ne la documentació i els informes corresponents.
De la seva banda, la unitat de detecció visitarà les escoles bressol per tal d’obtenir la informació necessària. La unitat estarà formada per professionals de l’Equip d’Atenció i Orientació Psicopedagògica de la zona i tindrà el suport dels tècnics municipals d’Educació.
La regidora de Formació de l’Ajuntament, Manal El Mesmoudi Belechgar, explica: “Aquest mecanisme ens permetrà avançar-nos i planificar amb antelació cada curs, ja des del primer dia que els infants de tres anys arribin a l’escola”. Afegeix: “Sabrem quants casos pot haver-hi i es podran reservar les places que calgui i dotar els recursos que siguin necessaris”.
La regidora destaca també el fet que “amb actuacions com aquestes estem fent de Calafell un municipi més inclusiu. Un municipi que tingui en compte tota la seva població i atengui i doni resposta a la seva diversitat”.