Tensió a la presó de Ponent: un pres accedeix a la teulada, el segon en menys de dos mesos

El sindicat SICAP-FEPOL n'ha denunciat el fet i torna a exigir la destitució immediata del director general Domingo Estepa

25 de setembre de 2026 a les 07:58h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Un intern del centre penitenciari de Ponent va accedir durant la tarda d'ahir a una teulada des de les reixes de la finestra d’una oficina situada al costat del pati.

Els fets van passar poc després d'un quart de set i van obligar a activar el codi de seguretat corresponent, desallotjar el pati i alterar temporalment l’activitat del mòdul 3 i del centre penitenciari. Segons l’informe dels professionals, el cap de servei i l’equip de suport es van desplaçar fins al lloc dels fets.

Els interns van ser conduïts ordenadament a les cel·les i es va endarrerir la medicació i el sopar. Cap a les set i deu es va desactivar el codi de seguretat i es va poder reprendre l’activitat ordinària.

Després de baixar de la teulada, l’intern va anar a la infermeria per una lesió de la qual el sindicat desconeix la gravetat. Està previst que demà sigui traslladat al centre penitenciari de Mas d’Enric.

SEGON COP EN DOS MESOS

No és la primera alerta d’aquest tipus a Ponent. El 30 de juliol, hi va haver un altre incident en què un intern armat amb dos objectes punxants va romandre uns 30 minuts damunt d’una coberta interior. Aquell episodi també va obligar a activar el codi de seguretat.

Aleshores, el sindicat SICAP FEPOL ja va reclamar una revisió de la seguretat física i dels elements que permetien accedir a les teulades. Els fets d’avui són diferents: no consta que l’intern portés armes ni que intentés fugir.

El fet que, en menys de dos mesos, dos interns hagin aconseguit accedir a les cobertes del mateix centre i del mateix mòdul i hagin provocat dues situacions d’emergència, fa que SICAP FEPOL hagi demanat a la Direcció General d’Afers Penitenciaris que expliqui quines mesures va adoptar després de l’incident del juliol, i que revisi immediatament els possibles accessos a les cobertes de Ponent i actuï per evitar que es repeteixin aquests fets.

El sindicat reconeix la professionalitat dels treballadors que van gestionar aquest darrer incident. El seu secretari general, Miguel Pueyo, torna a exigir la destitució immediata del director general Domingo Estepa Camacho, per la seva notòria incompetència i el seu passat disciplinari de sancions per agredir presos malalts terminals.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
El més llegit