Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Un funcionari de la presó de Brians 2, a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat), ha resultat ferit després de ser agredit per un intern mentre treballava a la unitat de salut mental penitenciària. Els fets van tenir lloc aquest dilluns 21 de setembre, poc abans de les vuit del vespre, segons ha denunciat el sindicat SICAP-FEPOL.
D’acord amb el relat de l’organització sindical, l’intern, un magribí de 26 anys, es va acostar al treballador i, sense dir-li res, li va donar un fort cop al cap. L’impacte va fer que el funcionari caigués a terra atordit.
Un cop el treballador era a terra, l’agressor hauria continuat atacant-lo amb diverses puntades de peu dirigides a les costelles i al tòrax. Tres funcionaris més van intervenir ràpidament i van aconseguir separar l’intern i posar fi a l’agressió.
El treballador presentava un enrogiment a la part dreta de la cara i lesions a la zona costal i toràcica. Després de rebre una primera assistència dels serveis mèdics del centre penitenciari, li van entregar un volant perquè acudís a la mútua laboral.
Segons la informació facilitada pel sindicat, l’intern acumula vuit delictes de trencament de condemna. Després de l’incident, va ser traslladat a la seva cel·la i sotmès a contenció mecànica.
EL SINDICAT EXIGEIX REVISAR ELS PROTOCOLS
SICAP-FEPOL denuncia la “desprotecció” que, segons afirma, pateixen els treballadors penitenciaris davant la successió d’agressions als centres catalans. L’organització considera que no es pot normalitzar que un funcionari sigui “llençat a terra i apallissat” mentre presta servei.
El sindicat reclama que s’aclareixin les circumstàncies que van permetre l’agressió, que es revisin els protocols de valoració del risc i que s’adoptin mesures immediates per reforçar la seguretat del personal destinat a les unitats de salut mental.
DEMANEN LA DESTITUCIÓ DE DOMINGO ESTEPA
L’organització sindical també ha tornat a exigir la destitució del director general d’Afers Penitenciaris, Domingo Estepa, a qui acusa de no haver frenat l’increment de les agressions ni haver garantit la seguretat dels treballadors.
SICAP-FEPOL també critica el “silenci” del conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, i reclama una resposta política davant d’uns episodis de violència que considera cada vegada més freqüents. Per ara, no ha transcendit cap valoració del Departament de Justícia sobre aquest incident.