Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

Tàrrega projecta crear un corredor verd seguint el Camí de Sant Jaume

Avatar photo
La iniciativa compta amb la col·laboració de l’Associació dels Amics de l’Arbre i Mas de Colom-Casa Borges

L’Ajuntament de Tàrrega iniciarà en les setmanes vinents un estudi prospectiu per a la creació d’un nou corredor verd que uneixi el Parc de Sant Eloi, el gran pulmó verd de la ciutat, amb la finca Mas de Colom, una antiga masia i monestir cistercenc que des del 2023 s’ha convertit en la seu institucional del Grup Borges. 

El projecte, liderat pel consistori, comptarà amb la col·laboració de l’Associació dels Amics de l’Arbre i Mas de Colom-Casa Borges, amb qui s’han mantingut reunions per estudiar la viabilitat de la proposta, que dotaria la ciutat d’un nou recorregut per al passeig a la vegada que milloraria l’entorn natural de la zona i s’oferiria un nou atractiu turístic i sostenible. 

El Parc de Sant Eloi de Tàrrega es va crear l’any 1913 per convertir la zona erma que hi havia en una gran àrea per al lleure i l’esbarjo. Des d’aleshores, lAssociació dels Amics de lArbre ha estat l’encarregada de l’atenció, promoció i divulgació de l’espai, a través dels seus arbres, de noves plantacions, d’atenció dels seus passeigs, fonts i espais emblemàtics, tot procurant-ne la seva conservació i millora. Amb la proposta de creació d’aquest vial verd s’ampliaria el ventall de recorreguts disponibles i es connectaria amb el projecte de Mas Colom-Casa Borges, que també promou les bones pràctiques de ciutat verda i lagricultura sostenible. 

Mas de Colom forma part de la Xarxa Natura 2000, un pla dacció voluntari per a la preservació de la biodiversitat en col·laboració amb la Fundació Global Natura i el grup ecologista local GEMA, així com la valorització i restauració del patrimoni cultural i arquitectònic catalogat com a Bé dInterès Local (BCIL) vinculat a la memòria històrica del territori. 

Un altre dels punts a favor de la iniciativa seria posar en valor la ruta del Camí Català de Sant Jaume, que transcorre per Tàrrega i que amb el nou vial oferiria una nova  visió més agradable i en ple contacte amb la natura. A més, també es podria estudiar la possibilitat de realitzar rutes guiades amb l’objectiu d’impulsar estils de vida saludable, el descobriment del patrimoni cultural i el respecte de lentorn.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Desnonen una família amb una filla de cinc anys a Tarragona

Notícia següent

La Clínica Sant Josep i Mivi Salud s’uneixen per crear una Unitat del Dolor de referència a la Catalunya Central

Notícies relacionades