Tàrrega va celebrar ahir, 19 d’agost, la festa de Sant Magí amb una elevada participació. Com és tradicional, el Parc de Sant Eloi va concentrar bona part de les activitats, entre les quals va destacar el concert al capvespre al pla de l’ermita, que va reunir prop de 300 persones.
La vetllada, organitzada per l’Associació d’Amics de l’Arbre i la Regidoria de Cultura, també va oferir la possibilitat de sopar a la fresca amb entrepans.
Petit Comité porta els grans èxits a cappella
El concert va tenir com a protagonistes les set veus masculines i femenines de Petit Comité, una formació amb més de tres dècades de trajectòria que va oferir un repertori de versions de grans èxits de tots els temps en format "a cappella", sense instruments.
El grup va combinar les interpretacions vocals amb coreografies i pinzellades d’humor, en una actuació que va incloure versions d’artistes internacionals com ABBA i Neil Diamond, així com himnes de grups catalans com Sau i Txarango.
La vetllada també va incorporar una il·luminació especialment dissenyada per a l’ocasió per Pau Farreny, que va contribuir a crear l’ambient del concert.
La tradició de l’aigua de la Brufaganya
Les activitats de Sant Magí van començar al matí amb el tradicional repartiment de glops d’aigua portada de les fonts de la Brufaganya, a la Conca de Barberà.
L’acte es va fer davant la majòlica de la placeta de Sant Magí, un dels espais emblemàtics del Parc de Sant Eloi, on també es va oferir un esmorzar popular. Durant la jornada tampoc hi va faltar la venda dels tradicionals càntirs associats a la celebració.
La festa de Sant Magí a Tàrrega es remunta al segle XVIII i es va revifar durant els anys cinquanta del segle passat, amb la participació de veïns de la ciutat que es deien Magí.
La programació d’estiu continua a Tàrrega
El concert de Sant Magí forma part de la programació cultural d’estiu de la capital de l’Urgell. Les activitats continuaran aquest divendres 21 d’agost, a dos quarts d’onze de la nit, amb el grup Peix Fregit, que actuarà als jardins de la Societat Ateneu en el marc del Cicle d’Havaneres i Música Tradicional.
L’endemà, dissabte 22 d’agost a les 20 h, la plaça del Carme acollirà una ballada de sardanes amb la Cobla Tàrrega.
El programa continuarà el dissabte 29 d’agost a les 21 h, amb una cantada d’havaneres i cançons de taverna a càrrec d’Els Pescadors de l’Escala al poble de Riudovelles.
La programació d’estiu també inclou les festes majors d’Altet, del 27 al 30 d’agost; Riudovelles, el 30 d’agost, i el Talladell, del 4 al 6 de setembre, a més de les propostes del FigaEstiu a la Figuerosa i altres activitats culturals.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
