Tàrrega adjudica les obres de millora a la travessia urbana de la C-14

Les millores contemplen una mobilitat més segura, accessible i sostenible al llarg del vial

13 de juliol de 2025 a les 19:42h

L’Ajuntament de Tàrrega ha adjudicat dos contractes per dur a terme diverses millores a la travessia urbana de la C-14. Es tracta d’un conjunt d’actuacions per potenciar una mobilitat més segura,accessible i sostenible al llarg del vial, que registra una elevada càrrega de trànsit. Està previst que els treballs comencin a partir del mes de setembre i l’import total de les intervencions és de 319.217,31 euros. D’aquesta quantitat, la Generalitat de Catalunya aportarà una subvenció de 150.000 euros mitjançant el Servei Català de Trànsit.

 

Millores per augmentar la seguretat i l’accessibilitat del vial

El primer lot adjudicat és el de les obres d’urbanització i contempla, entre d’altres, l’ampliació de la rotonda situada a la intersecció de les avingudes de Tarragona i Josep Tarradellas. La glorieta actual compta amb una illa circular de petites dimensions i es vol eixamplar el seu radi perquè els vehicles redueixin la velocitat i augmentar la seguretat en una zona prop de l’Institut Alfons Costafreda i l’Escola Agrària.

També es modificaran els xamfrans amb el carrer Francesc Moragues i es col·locaran pilones en punts estratègics per evitar l’estacionament de vehicles damunt de les voreres. A més, s’afegiran deu senyals de pas de vianants lluminosos amb plaques solars i es renovaran disset punts de llum amb tecnologia eficient LED.

Un altre dels objectius del projecte és guanyar en accessibilitat. Així, s’instal·laran relleus a terra per a persones amb discapacitat visual davant dels passos de vianants i es crearà una rampa accessible a la cruïlla amb el Passatge Sant Jordi. Finalment, s’ampliarà el carril bici actual connectant-lo al carrer Salvador Espriu, molt a prop del Centre d’Atenció Primària, amb l’objectiu de fomentar una mobilitat més sostenible. El lot s’ha atorgat a l’empresa Romà Infraestructures i Serveis SAU per un import de 287.136,75 euros (IVA inclòs) i el termini d’execució és de 6 mesos.

 

Noves càmeres de videovigilància

L’altre contracte fa referència a la instal·lació de tres càmeres de videovigilància en punts estratègics de la travessia urbana de la C-14. Dues d’aquestes càmeres estaran ubicades a l’inici i al final del vial, pensades per preveure el volum de trànsit que entra a la ciutat. L’altra, que se situarà a l’edifici del Centre d’Entitats, controlarà el pas a nivell de la via de trens i la sortida d’autobusos de la nova estació d’autobusos, que aquest estiu entrarà en funcionament. En aquest cas l’import de la intervenció ascendeix als 32.080,56 euros (IVA inclòs) i l’empresa contractada és Adtel Sistemas de Telecomunicación SL, que preveu dur a terme els treballs en un període de 3 mesos.

 

Els nous semàfors, pendents de licitació

D’altra banda, resta pendent un tercer lot, corresponent a la instal·lació de nous semàfors a la cruïlla de la plaça del Carme i l’avinguda de Catalunya. Aquests dispositius tindran un control remot que ajustarà els intervals de funcionament i, a més, facilitaran la mobilitat de persones invidents. En aquest cas, l’adjudicació va quedar deserta i ara s’ha iniciat un nou procés de licitació.

El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Tàrrega, José Luis Marín, afirma que “amb tot aquest conjunt d’actuacions, el consistori reafirma el seu compromís amb una ciutat més segura, accessible i sostenible.”

 

Un projecte amb mirada a la futura variant de la C-14

El passat mes de març, Tàrrega va rebre la visita del director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel. A la trobada es van fer balanç de la situació de la travessia de la C-14, de la qual s’està treballant en el projecte de la futura variant a l'altura de la capital de l’Urgell. Actualment s’estan redactant els estudis informatius i d’impacte ambiental amb l’objectiu de proposar un traçat definitiu de la ronda de circumval·lació. S’estima una inversió de 70 milions d’euros i una longitud de 7,6 quilòmetres per l’oest de la ciutat, assegurant la connectivitat amb altres eixos de la xarxa viària com l’N-II, l’A-2 i l’LV-2021.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit