El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, ha participat aquest dimarts en la jornada “Cultura i Empresa: impacte i transformació per al futur de Lleida”, que han organitzat a Mas de Colom de Tàrrega la Fundació Catalunya Cultura i Mas de Colom-Casa Borges. Durant el debat, Serrano ha defensat que “la cultura és un dels principals motors del turisme al Pirineu i les Terres de Lleida”. En aquest sentit, ha destacat que “esdeveniments com les falles o FiraTàrrega atreuen milers de visitants que també generen pernoctacions als allotjaments de la demarcació”.
Serrano ha afirmat que l’oferta turística de Lleida es basa en la natura, la cultura i la gastronomia i que “aquests tres eixos són els que defineixen la nostra autenticitat, que és un dels valors que centra la promoció que duem a terme des del Patronat”. A més a més, ha explicat que l’esforç del sector cultural i turístic “és el que ha permès l’aparició d’iniciatives tan arrelades com el Dansàneu o l’Aquelarre” i també ha assenyalat la rellevància que tenen equipaments com el Museu Morera de Lleida ciutat o les esglésies romàniques de la Vall de Boí.
El vicepresident ha participat en una taula rodona moderada per la periodista Mercè March, en la qual també han intervingut el regidor de Cultura de l’ajuntament de Tàrrega, Miquel Nadal; la directora de Recursos Humans de Borges International Group, Victoria Morales, i el director de la Fundació Damm, Àlex Galí.