El primer migrant en tramitar la regularització a Lleida: "Em beneficia perquè podré seguir treballant aquí"

Desenes de persones fan cua durant tota la nit per poder demanar el certificat de vulnerabilitat a la Paeria

20 d'abril de 2026 a les 11:54h

Les dues oficines de Correus de la ciutat de Lleida han començat a atendre amb cita prèvia les persones migrants que volen acollir-se al procés extraordinari de regularització impulsat pel govern espanyol. El dispositiu també inclou la seu de la Seguretat Social al barri de Cappont, en un context marcat per una alta demanda i llargues cues per obtenir documentació imprescindible.

Un dels primers usuaris a completar els tràmits ha estat Carlos Castellano, un veneçolà amb nacionalitat colombiana que va arribar a l’Estat el 2024 i que fa un any que treballa a Vallfogona de Balaguer (Noguera). “Em beneficiarà força perquè aquest document dirà que estic en situació legal i podré seguir treballant aquí i donar un futur millor a la meva família. En un o dos mesos em donaran resposta”, ha explicat, satisfet, a l’ACN.

Segons fonts de la subdelegació del govern espanyol a Lleida, els tres punts d’atenció poden gestionar unes 90 persones al dia en total, amb un temps mitjà d’uns 20 minuts per expedient, ja que els funcionaris han d’escanejar i introduir la documentació al sistema.

A l’oficina de Correus de la rambla de Ferran, aquest dilluns s’havien assignat 24 cites prèvies. Els horaris d’atenció s’estenen de 8.30 a 17.30 hores a les oficines de Correus i de 16.00 a 19.00 hores a la seu de la Seguretat Social.

Paral·lelament, voluntaris de l’associació Integra Lleida s’han desplegat als diferents punts d’atenció per informar les persones interessades i evitar desplaçaments innecessaris. “La gent està una mica espantada, no sap on va, ni què ha d’aportar, però nosaltres els indiquem tot allò que els farà falta i on han d’anar”, ha explicat Mohamed Arjam.

Cues durant la nit per obtenir certificats

Les aglomeracions també s’han traslladat a les oficines municipals de la Paeria, on moltes persones han passat la nit a la intempèrie per aconseguir el certificat de vulnerabilitat, un dels documents necessaris per optar a la regularització.

La Daniela, una migrant peruana resident a Lleida, ha relatat la situació viscuda: “Hem dormit tots en fila amb cartons a terra, donant la volta a l’edifici, i quan han obert portes ens han donat 75 tiquets i la resta se n’ha hagut d’anar. Érem més de 200 persones”, ha detallat.

També Laura Maria Muñoz, de nacionalitat colombiana, ha explicat les dificultats del procés: “La necessitat té cara de gos, com diem al meu país, i el que volem és la documentació per poder treballar legalment. Tot i les dificultats i l’esforç, n’estem molt contents”.

La Paeria de Lleida preveu posar en marxa aquest dimecres una nova oficina única per gestionar exclusivament les sol·licituds del certificat de vulnerabilitat. Mentrestant, la Guàrdia Urbana i els Mossos d’Esquadra mantenen el dispositiu de seguretat desplegat des de divendres per evitar incidents a les cues i accessos dels diferents punts d’atenció.