Presó per als dos detinguts per la batalla amb catanes i navalles que va deixar cinc ferits a Lleida

El jutge manté oberta la causa per homicidi en grau de temptativa i lesions després d’un enfrontament que va deixar cinc ferits

19 de setembre de 2026 a les 17:57h

El jutjat en funcions de guàrdia de Lleida ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança per als dos joves de 24 i 22 anys detinguts per la seva presumpta implicació en la baralla multitudinària de la plaça dels Pagesos, registrada aquest dimecres al matí.

La causa continua oberta pels presumptes delictes d’homicidi en grau de temptativa i lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Els fets van deixar cinc persones ferides, dues de les quals van haver de ser intervingudes quirúrgicament.

La baralla es va produir cap a les set del matí, quan diverses persones es van enfrontar al carrer amb catanes, navalles i pals. El primer arrest es va produir dimecres a la tarda, mentre que el segon detingut va ser localitzat dijous al matí.

 

Una dotzena de persones identificades

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, va explicar dimecres que la policia tenia identificades una dotzena de persones relacionades amb els fets, “pràcticament totes” les que haurien participat en l’enfrontament.

Segons la versió facilitada per l’alcalde, l’origen del conflicte estaria relacionat amb problemes de convivència i qüestions vinculades a l’habitatge entre dues persones. Posteriorment, cadascuna hauria avisat coneguts seus i la disputa hauria acabat degenerant en una baralla multitudinària.

Larrosa va remarcar que, segons la informació policial de què disposava l’Ajuntament, no es tractaria d’un enfrontament entre bandes.

 

Desvinculat dels incidents del Parc sobre les Vies

El paer en cap també va desvincular aquest episodi dels incidents registrats dies abans a la zona del Parc sobre les Vies.

Larrosa va insistir que aquest tipus de situacions “no es poden normalitzar” ni convertir-se en una forma habitual de resoldre conflictes a l’espai públic.

La investigació policial continua oberta per aclarir la participació concreta de cadascun dels implicats i determinar si hi haurà noves detencions en relació amb els fets.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara