El candidat a Paer en Cap, Toni Postius, acompanyat de la candidata Neus Caufapé, i altres membres de la candidatura, ha proposat un programa de prevenció i intervenció de la salut mental i riscos psico-socials associats en els infants i adolescents
El candidat a Paer en Cap, Toni Postius ha presentat aquest matí les propostes en l’àmbit educatiu. Ha explicat que amb la incorporació de Caufapé a la candidatura “a Junts fem una aposta ambiciosa i decidida per les polítiques educatives”.
Postius ha explicat que per dotar la ciutat de centres educatius segurs i inclusius proposa “un pla per millorar totes les escoles de la ciutat en els propers cinc anys”. Postius ha explicat que “amb el contracte que teníem vigent, el manteniment del dia a dia no ens permetia preveure inversions en pintura, eficiència energètica o climatització, i que ens trobem que hi ha escoles que porten anys i anys sense una capa de pintura”. Postius ha explicat que això ara serà possible “gràcies al nou contracte de manteniment d’edificis municipals que ja està en licitació i on invertim fins als 6 milions d’euros a manteniment i neteja dels edificis municipals”. Postius ha manifestat que caldrà, també, “exigir al Departament d’Educació que assumeixi les seves responsabilitats pel que fa a les inversions a les escoles, i si no les volen assumir, que les traspassin a la Paeria amb una partida econòmica”.
En l’àmbit de les escoles bressol, Postius ha explicat “que ens trobem amb una problemàtica de desigualtat entre les escoles bressol públiques i les concertades, i això no ho volem permetre“. Postius ha recordat que “Junts defensem la igualtat entre l’escola pública i la concertada, i per això contribuirem al finançament de l’escolarització de l’alumnat de dos anys per combatre la desigualtat entre els diferents centres”. Postius ha remarcat que “tindrem un fil directe i constant amb els centres, perquè creiem que és la millor forma per arranjar moltes de les problemàtiques que hi ha en el dia a dia”.
Postius també ha explicat que un altre dels eixos que abordarà serà la salut mental. A la candidatura hi incorpora la psicòloga Rosa Jové, amb qui han treballat “un programa de prevenció i intervenció de la salut mental i riscos psicosocials associats en els infants i adolescents mitjançant un cribratge progressiu a l’alumnat de primària i amb l’objectiu de tenir cura de la seva salut i poder implementar mesures preventives al fracàs escolar”.
Un altre eix que ha abordat, és el de la Formació Professional. Caufapé és l’actual directora de l’Escola del Treball i experta en l’àmbit de l’FP. Caufapé ha explicat que “per garantir un futur d’oportunitats per a les noves generacions cal un acompanyament i una col·laboració permanent amb el sistema educatiu, de formació professional i l’universitari”. En aquest sentit, Caufapé ha posat de manifest la necessitat de “reactivar el Consell de la Formació Professional amb la participació de representants de centres de formació, institucions empresarials i sindicats”. L’objectiu passa per “detectar les necessitats formatives del teixit productiu i posar els mitjans per garantir l’ocupabilitat i la transició cap a sectors d’alta demanda” ha dit.
Caufapé ha remarcat que la taxa d’abandonament escolar a Catalunya és preocupant. En aquest sentit, ha exposat que “no pot ser que a Lleida desconeguem quina taxa d’abandonament hi ha, i ha afirmat que en un any farem els estudis necessaris per saber quina taxa tenim a Lleida”. Caufapé ha proposat una “una feina conjunta amb el departament d’Educació i la col·laboració dels centres per establir un protocol de Reducció de l’Abandonament Escolar, fins a assolir l’objectiu que tots els alumnes acabin l’educació obligatòria”.
Finalment, Junts també considera molt necessària l’aliança entre el món educatiu i universitari, que ha de ser forta i ambiciosa. Postius ha assegurat que cal “fomentar les relacions entre els centres de formació professional i d’ensenyaments postobligatoris i la Universitat de Lleida” per crear un pol de formació d’alt nivell per a la professionalització i la formació al llarg de la vida.