D’altra banda, aquest dilluns entra en funcionament a través de l’únic telèfon del servei Ajude(M)ollersussa (676 289 571) dues prestacions més de cara a ajudar a la ciutadania a afrontar la situació d’emergència per frenar la corba de contagis del coronavirus. Es tracta d’un servei d’àpats a domicili, a través d’una empresa especialitzada en aquest tipus de suport domiciliar, i que està pensat per donar resposta a aquelles persones que es trobin en una situació de vulnerabilitat derivada de la crisi sanitària i tenen dificultats per poder cuinar o, fins i tot, per sortir a comprar els aliments.
Així mateix, també s’activa de nou, però amb un altre planejament, la col·laboració amb el Servei de Suport al Dol de Ponent que es va posar en funcionament a principis de mes. En aquest cas no només es tracta d’acompanyar a les persones que hagin pogut patir la pèrdua d’un familiar, sinó també a aquelles que en tenen algun ingressat a l’hospital o fins i tot aquelles persones que necessitin tenir assistència telefònica per afrontar amb més eines la situació de confinament.
L’horari d’aquesta iniciativa s’ha ampliat gràcies a la implicació de la plantilla de l’Ajuntament que fa torns voluntaris per atendre el telèfon cada dia de vuit del matí a vuit de la tarda de dilluns a diumenge. Des d’aquest mateix servei, s’ha gestionat també el lliurament de 380 mascaretes confeccionades per sòcies de l’Albada, fetes de cotó i que no aptes per ús sanitari, a diferents persones i col·lectius que s’hi ha posat en contacte per sol·licitar-ne.