Un poble del Pirineu es planta: tallaran l’N-260 per reclamar un pas de vianants “urgent”

El veïnat denuncia que aquest tram de la travessia urbana de l’Eix Pirinenc no disposa de cap pas de vianants regulat, una situació que consideren un problema greu de seguretat per a les persones que han de creuar la carretera

04 de setembre de 2026 a les 08:40h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Els veïns i veïnes de Castellciutat, nucli de la Seu d’Urgell, tallaran aquest diumenge 6 de setembre la carretera N-260 per reclamar la construcció “urgent” d’un pas de vianants a la vila. La mobilització començarà a les 18.30 hores, al punt quilomètric 229, davant del Garatge Robert.

El veïnat denuncia que aquest tram de la travessia urbana de l’Eix Pirinenc no disposa de cap pas de vianants regulat, una situació que consideren un problema greu de seguretat per a les persones que han de creuar la carretera.

La reivindicació, però, ve de lluny. Segons els convocants, ja l’any 2010 es reclamava la construcció d’un pas de vianants i la instal·lació d’un sistema semafòric que permetés travessar la via amb garanties.

Un projecte pendent des de fa dos anys

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell va aprovar inicialment, ara fa dos anys, un projecte per executar aquesta infraestructura, amb un pressupost de 69.892,83 euros més IVA. Malgrat això, les obres encara no han començat.

L’actuació està pendent de resoldre l’oposició d’un dels propietaris afectats, una situació que ha allargat els terminis i ha generat malestar entre el veïnat.

Per aquest motiu, els organitzadors de la protesta reclamen al consistori que assumeixi el lideratge per desencallar la situació i que faci públic un calendari concret per a la licitació i l’execució de les obres.

“Fa gairebé 16 anys que estem lluitant”

Durant la concentració de diumenge es llegirà un manifest en què els veïns exigiran que es passi “definitivament de les paraules als fets”.

Els organitzadors esperen reunir més de 90 persones i han fet una crida a participar-hi tant al veïnat de Castellciutat com a qualsevol persona afectada per la manca d’un pas regulat en aquest punt de l’N-260.

Fa gairebé 16 anys que estem lluitant per aquest tema”, ha explicat la veïna Montse Colell. Segons ha remarcat, malgrat els diferents compromisos, projectes i anuncis de les administracions, el problema continua sense resoldre’s.

“Per aquest motiu hem decidit fer aquesta concentració i que la situació es resolgui amb urgència, ja que no estem disposats a passar més temps amb aquest problema al damunt de la taula”, ha assenyalat.

Sobre l'autor
marta gutierrez
Marta Gutiérrez
Veure biografia
El més llegit