El Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida ha presentat aquest dilluns en comissió informativa la proposta de pressupost per al 2026, en què destaca un increment global de gairebé dos milions d’euros respecte al 2025. El pressupost passaria dels 4.896.541,30 € actuals als 6.807.763,48 €, un augment d’1.911.222,18 € que permetrà reforçar projectes estratègics i donar un impuls determinant a ‘Gust de Lleida’. Segons les previsions exposades, al voltant d’un 25% de la pujada pressupostària —uns 444.283,81 €— es destinarà directament a actuacions vinculades amb la marca agroalimentària.
‘Gust de Lleida’ viurà el seu reforç més important des del seu naixement el març del 2025. El Patronat preveu destinar 295.000 € addicionals a la comunicació de la marca, una partida que en gran manera servirà per donar més visibilitat, contingut, activitat i presència territorial a ‘Gust de Lleida’. A aquesta dotació se li sumen 121.507,00 € més en despeses d’actuació, també orientats principalment a incrementar la presència de la marca en activitats, fires, jornades i iniciatives d’apropament al consumidor.
Una de les novetats destacades és la creació d’una convocatòria específica de 500.000 € destinada a impulsar agrobotigues arreu de la demarcació de Lleida. Aquesta línia, plenament alineada amb la filosofia de ‘Gust de Lleida’, servirà per crear i reforçar botigues existents al territori en municipis amb poca població.
Tot i que ‘Gust de Lleida’ concentra bona part de l’esforç addicional, el Patronat també ha detallat altres actuacions que s’impulsaran gràcies a l’increment pressupostari. En el capítol 2, que creix fins als 2.079.680 €, s’incorporen 400.000 € per fer front a les despeses derivades de l’OTT, entre les quals destaca una partida de 200.000 € destinada a la licitació que permetrà actualitzar l’estat dels polígons d’activitat econòmica de la demarcació. També s’hi inclouen recursos addicionals per a les contractacions vinculades als plans d’acció en talent, ocupació i polígons industrials; 119.000 € per fer front a despeses relacionades amb el conveni que es signarà amb el MiTECO, i 48.000 € per a noves licitacions relacionades amb serveis de fotografia, vídeo i l’àmbit SIE.
El capítol 4 també experimenta un increment significatiu fins als 2.127.346,81 €, amb l’ampliació de la dotació als Punts d’Atenció GlobaLleida arran de nous convenis, i amb la duplicació de la dotació per a la convocatòria de fires internacionals, que passa dels 160.000 € del 2024 als 250.000 € previstos per al 2025. S’hi sumen, a més, nous ajuts vinculats a les entitats sense ànim de lucre (ESAL). Finalment, el capítol 7 passa de 91.401,49 € a 548.150,73 €, un increment de 456.749,24 € que inclou la convocatòria d’agrobotigues i altres accions sectorials complementàries.
Amb aquest pressupost, el Patronat farà del 2026 un any d’enfortiment i expansió de projectes estratègics, amb una aposta especialment intensa per ‘Gust de Lleida’. La combinació d’un increment global de recursos, de noves línies d’ajuts i accions de promoció ha de permetre consolidar la marca com un instrument central per projectar l’agroalimentació de Lleida, donar més oportunitats als productors i generar noves dinàmiques econòmiques arrelades al territori.