Dimarts, 8 de juliol de 2025
És notícia

Un pagès de la Noguera sorprès per l’incendi: “Va sortir foc per tot arreu”

Avatar photo
Petites fumeroles encara sobresurten entre un paisatge de camps i zones boscoses completament ennegrides

L’incendi de Torrefeta i Florejacs va sorprendre en Pep Pamplona aquest dimarts mentre treballava amb la recol·lectora en un dels seus camps del municipi de Cabanabona, a la Noguera. “Em podria haver cremat tranquil·lament, va sortir foc per tot arreu”, ha explicat a l’ACN. Aquest veí del poble de Vilamajor ha lamentat que enguany preveien una bona collita de cereal i que en el seu cas, i també el de molts altres agricultors, encara els en quedaven molts quilos per collir i ara intentaran cobrir una part dels danys amb l’assegurança. Malgrat tot, celebra haver salvat de les flames la recol·lectora i el tractor. Aquest dimecres al migdia petites fumeroles encara sobresurten entre un paisatge de camps i zones boscoses completament ennegrides.

En Pep Pamplona ha explicat que va viure l’incendi molt malament i que com aquest no n’havia viscut cap mai. “Ara no ha quedat cap arbre”, ha il·lustrat. Aquest dimecres al matí aquest pagès i el seu gendre miraven d’arrencar un vehicle que va estimbar en un camp ja cremat a causa de la intensa fumera. Segons ha explicat, va topar amb una pedra per la falta de visibilitat, el cotxe va quedar encallat i va haver de trucar perquè l’anessin a buscar.

Al petit nucli de Guardiola, al municipi de Vilanova de l’Aguda (Noguera), una de les poques veïnes que hi havia al poble en el moment de l’incendi encara es mostrava molt angoixada per les flames. “El foc va encerclar el poble i em vaig tancar a casa pregant perquè no passés res”, ha explicat. A més, ha afegit que van haver d’esbotzar la porta d’un veí que havia sortit a comprar i no podia tornar al poble perquè hi havia deixat la filla d’onze anys.

Un altre veí de la zona, en Xavier Vilalta, de Coscó, pertanyent al municipi d’Oliola, ha explicat a l’ACN que primer l’incendi “semblava poca cosa”, però que en un moment donat va alçar al cap i “tot era ple de fum”. A més, ha explicat, “al cap d’una estona es va girar el vent i aleshores va bufar cap avall, ho va agafar tot, a Coscó, a Florejacs i a tot arreu”. Aquest veí ha explicat que el 2009 van viure un altre incendi greu a la zona i que, en aquesta ocasió, ell ha perdut algunes hectàrees de bosc i camps de palla que ja havia segat. “Per sort, jo he pogut collir tot el gra. Ho tinc tot”, celebra.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’infant de dos anys mort a Valls estava inconscient i amb cremades a les cames

Notícia següent

Emotiu minut de silenci a Agramunt en record dels dos veïns morts a l’incendi de Torrefeta

Notícies relacionades