El vicepresident de la Diputació i vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano Iglesias, ha presidit aquest dimarts a la sala polivalent de la Diputació de Lleida la Junta General del Patronat de Turisme, formada per la vicepresidenta de la Diputació i presidenta de la Comissió de Turisme, Rosa Pujol; representants dels diferents grups polítics de la corporació; un membre de cadascun dels consells comarcals del territori; un representant dels Serveis Territorials de Medi Ambient i d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya a Lleida; la Federació de Comerç; les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega; la Federació d’Hostaleria de Lleida i l’ACEM (Associació Catalana d’Estacions d’Esquí i Activitats de Muntanya).
La Junta General ha nomenat en la seva primera reunió el nou consell d’administració del Patronat de Turisme que estarà format per Joan Talarn, en qualitat de president de la Corporació i del Patronat de Turisme; Juan Antonio Serrano Iglesias, com a vicepresident; i com a vocals, Josep Castellarnau, president de la Federació d’Hostaleria de Lleida; Manel Esquerra Tomàs, del Consell Comarcal del Segrià; i Maria Pilar Cases Lopetegui, del Consell Comarcal del Pallars Jussà.
Juan Antonio Serrano ha posat de manifest el bon ritme que ha experimentat el sector turístic durant aquest estiu, pendent de poder disposar de les dades definitives per poder fer el tancament de la temporada d’estiu i ha presentat els membres de la Junta el Pla d’Accions d’enguany del Patronat de Turisme, així com el Pla Estratègic del Patronat de Turisme per al període 2023-2026.
El Pla d’actuacions del Patronat per aquest any 2023 prioritza les seves accions al mercat estatal amb una aposta adreçada al consumidor final i de proximitat, donant preferència al públic familiar multigeneracional, com també al segment sènior, parelles que viatgen sense fills i els que cerquen experiències singulars amb els productes de natura, turisme actiu, cultura, gastronomia, moturisme, ornitologia, pesca i turisme esportiu. Dins del mercat estatal, el Pla prioritza l’àmbit de les actuacions a Catalunya, en segon lloc a la Comunitat de Madrid, el País Basc, la Comunitat Valenciana i les Balears i la resta de mercats. Pel que fa als mercats internacionals s’ha donat preferència a les actuacions a França com a primer mercat internacional, seguit del Benelux, Alemanya i el Regne Unit, entre d’altres.
Quant al Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida per al període 2023-2026, representa el full de ruta del desenvolupament del sector turístic de la demarcació per als propers anys. El nou Pla ha estat adaptat als nous reptes i canvis produïts pels efectes de la pandèmia i al canvi climàtic a escala global amb l’objectiu que la destinació pugui seguir treballant en la millora contínua de la seva competitivitat. La nova estratègia deriva de quatre principis rectors que es retroalimenten de manera sistèmica i que, en definitiva, són els pilars en els quals la destinació ha de continuar treballant de manera constant: l’excel·lència, la corresponsabilitat, la sostenibilitat i la innovació.
El document presentat a la nova Junta General del Patronat defineix la demarcació de Lleida com una destinació en la qual les característiques demogràfiques, l’oferta d’activitat de contacte amb la natura, les tradicions i l’entorn rural, i la voluntat de continuar treballant en el camí de la sostenibilitat, li atorguen un marc d’oportunitats per alinear-se amb les noves tendències turístiques que cada vegada es troben més alineades amb els criteris i valors de la sostenibilitat, el respecte al medi ambient i a les persones.