Vuit centres penitenciaris de Catalunya participen en el Torneig d'Escacs en línia

Amb el suport de l'ADEJO Lleida, en aquesta segona edició van participar 58 jugadors entre els quals va quedar campió el Centre Penitenciari de Mas d'Enric, seguit del de Lleida, Lledoners i Brians 1, aquests últims empatats al tercer lloc

15 de juliol de 2025 a les 09:34h
El Torneig d’Escacs de Centres Penitenciaris es consolida
El Torneig d’Escacs de Centres Penitenciaris es consolida

El Torneig d'Escacs de Centres Penitenciaris de Catalunya en línia va celebrar el passat 8 de juliol la seva segona edició, que va aplegar un total de 58 jugadors representats en vuit centres catalans sota el lema 'No petis el plom'. Aprendre i jugar a escacs als Centres Penitenciaris de Catalunya s'ha fet possible gràcies al suport de l'Acadèmia Escacs Josep Oms (ADEJO) de Lleida, la primera i única acadèmia d'escacs a Lleida, i el Departament de Justícia de la Generalitat.

El torneig organitzat era un tipus Arena d'una hora i mitja de joc a un ritme de 5 minuts més 5 segons d'increment per participar, i a la conclusió del mateix, el campió del torneig va ser el centre Penitenciari Mas d'Enric de Tarragona amb 57 punts, seguit del Centre Penitenciari de Lleida amb 34, mentre que el CP Lledoners i CP Brians 1 van acabar empatats al tercer lloc amb 33 punts. Tots els participants van competir amb el nom del centre i un número com a usuari per preservar l'anonimat. Els vuits centres participants van ser CP Mas d'Enric, CP Lleida, CP Lledoners, CP Brians i CP Brians 2, CP Puig de les Basses, CP Quatre Camins i CP Joves. 

Captura de pantalla 2025 07 15 091545
Posicions en la segona edició del Torneig d'Escacs de Centres Penitenciaris de Catalunya

Aquest torneig, organitzat pel Departament de Justícia de la Generalitat, és una consolidació del projecte de l’Acadèmia d’Escacs Josep que imparteix als centres catalans i en què compta amb el suport de Chess.com, que va facilitar la plataforma per poder dur a terme aquest torneig online, i de la Federació Catalana d’Escacs. Cal destacar, en aquest sentit, que l’any passat l’ADEJO va rebre una distinció del Departament de Justícia per la seva contribució en l’àmbit penitenciari amb el projecte dels escacs com a eina de reinserció social.

Sobre l'autor
Daniel Hurtado foto
Daniel Hurtado
Veure biografia
El més llegit