Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Turisme de Lleida destinarà 60.000€ a ajuts al sector turístic de la ciutat

Avatar photo

El Consell Rector de Turisme dona llum verda a la primera convocatòria d’aquest tipus d’ajuts sorgits per pal·liar la crisi per la COVID 19

Turisme de Lleida destinarà 60.000 euros a la primera convocatòria dels ajuts al sector turístic de la ciutat en el marc de les accions de suport als diferents àmbits econòmics que s’han impulsat des de la Paeria. El president de Turisme de Lleida i tinent d’alcalde, Paco Cerdà, ha presidit avui el Consell Rector d’aquest organisme autònom de l’Ajuntament, en què ha informat de la modificació de crèdit al pressupost de Turisme per aconseguir generar aquesta bossa de 60.000 euros que es destinaran als Ajuts Específics per al sector turístic de Lleida. En aquest sentit, Cerdà ha posat de manifest “la necessitat i la urgència de ser capaços d’adaptar els ajuts a la situació i a les conseqüències de la COVID-19 i el treball minuciós en el terreny tècnic i polític per buscar recursos per assignar-los, per primera vegada i exclusivament, al sector turístic”.

Els ajuts es destinaran a: establiments d’allotjament turístic, hotels, apartaments turístics, establiments de turisme rural; empreses turístiques de mediació, organitzadors professionals de congressos i explotadors d’habitatges d’ús turístic; establiments i activitats d’interès turístic; guies de turisme habilitats i allotjaments juvenils. També s’obren a les activitats de l’hostaleria i la restauració com són: tavernes, cellers, cafeteries, bars, cafè-bars, cafès-espectacle i assimilables; pubs, bars de copes amb o sense actuacions musicals i assimilables; restaurant, bar-restaurant i assimilables; terrasses, i gelateries, xocolateries i orxateries.

Cerdà ha remarcat que “la nostra feina és impulsar la reactivació econòmica i la continuïtat de les activitats econòmiques del municipi de Lleida que s’han vist afectades per la pandèmia del coronavirus. Per això, posem en marxa els ajuts al teixit empresarial (150.000 euros) i, hi sumem, els ajuts al sector turístic (60.000 euros).”

En el decurs de la reunió del Consell, Cerdà ha relatat els darrers mesos d’activitat en el marc de la pandèmia i la tasca intensa que s’ha fet amb els diferents sectors de l’àmbit turístic de Lleida. Ha apuntat que la ciutat espera una arribada progressiva de turisme de proximitat on els principals visitants siguin d’arreu de Catalunya i també nacional (en menys mesura) i que els desplaçaments es faran principalment amb cotxe. El concepte serà un turisme familiar que vindrà a descobrir la ciutat per conèixer el patrimoni i cultura i que ho complementaran amb la gastronomia de Lleida. En aquest sentit, ha volgut subratllat que “Lleida es pot veure beneficiada en la recerca de ciutats d’interior poc aglomerades i tranquil·les per descobrir el seu patrimoni”.

Pendents de les xifres que es puguin moure aquest any, el 2019 l’Oficina de Turisme de Lleida va atendre presencialment 34.827 turistes i visitants, en una línia ascendent des de l’any 2015.

En el consell rector de s’ha avançat que en uns dies s’estrenarà una campanya de promoció de la ciutat, pensada i programada perquè Lleida es consolidi com a “destinació indiscutible no només per les potencialitats que tots i totes ja coneixem i reconeixem, sinó també, en aquest nou marc mental que ens deixa la crisi del coronavirus, per la gran oportunitat que se’ns presenta”, ha dit Cerdà, “perquè podem abanderar un turisme de proximitat, familiar, saludable, ‘slow’ i amb un element de valor afegit com és la garantia de salut i sostenibilitat”, ha conclòs el tinent d’alcalde.

Conveni del projecte EFA

El consell Rector de Turisme també ha aprovat per unanimitat aprovar el text del Conveni de Col·laboració entre els socis del projecte EFA 2018/16 TTFS (Ajuntament de Lleida, Perpignan Méditerranée Métropole Communauté Urbaine, Perpignan Méditerranée Tourisme – Office de Tourisme Communautaire, Turisme de Lleida, Ajuntament de Girona i Consorci del Ter) relatiu a la promoció conjunta d’un nou producte turístic d’itineraris fluvials. Els socis participants del projecte desenvolupat del 2014 al 2020 consideren clau establir un acord que permeti coordinar la participació conjunta de les parts en accions de col·laboració tècnica en actuacions de restauració ecològica fluvial, promoció turística i desplegament de la nova oferta turística. El conveni té una durada prevista de 2020 a 2024.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Cinc dels catorze temporers aïllats a l’alberg d’Alcarràs donen positiu per coronavirus

Notícia següent

El Baix Penedès vol augmentar l’ús de la deixalleria comarcal i les deixalleries mòbils

Notícies relacionades