La falta d’expositors ha obligat a suspendre el format expositiu de la 66a Fira Agr脿ria de Sant Miquel. Malgrat la voluntat de l’organitzaci贸 de tirar endavant el certamen amb un sistema d’intel路lig猫ncia artificial que havia de controlar el compliment de les mesures de seguretat per part del p煤blic assistent, el sector no ho ha vist clar.
Abans de l’estiu, Fira de Lleida havia reservat un 85% de la superf铆cie expositiva per貌 la incertesa de l’evoluci贸 de la pand猫mia de la covid-19 no ha perm猫s ratificar aquest volum de contractaci贸 a pocs dies de la Fira. Si que es mantindr脿 un format digital de confer猫ncies i jornades, algunes excepcionalment presencial, emmarcades en la missi贸 comercial amb Bielor煤ssia.
La Comissi贸 Delegada de la Fundaci贸 Fira de Lleida, ha destacat que tot i “l’ingent esfor莽 t猫cnic, econ貌mic i hum脿” portat a terme per la Instituci贸 firal per celebrar el sal贸, s’ha pres aquesta decisi贸 despr茅s d’avaluar la situaci贸 actual amb profunditat i de sondejar el sector, que veu amb incertesa l’evoluci贸 present de la pand猫mia i les mesures que puguin prendre dia a dia les autoritats sanit脿ries.
Jaume Salt贸, president de la Comissi贸 Delegada de la Fundaci贸 i de la Cambra de Comer莽, ha explicat que els patrons han concl貌s que la conjuntura sanit脿ria en el sector no permet garantir una fira amb els continguts i la massa cr铆tica de visitants adients. Salt贸 ha explicat que la situaci贸 sanit脿ria genera molts dubtes i que davant un futur proper poc clar, en la darrera setmana, moltes firmes han mostrat retic猫ncies a exposar.
En aquest sentit, ha lamentat la p猫rdua de l’impacte econ貌mic positiu que la Fira de Sant Miquel i Eurofruit generen sobre el territori, valorat en uns 8 MEUR en sectors tant castigats com els serveis per a fires (muntatge d’estands i seguretat, entre d’altres), l’hoteleria, la restauraci贸, els transports o el comer莽.
Malgrat tot, Fira de Lleida considera que cal celebrar una Fira de Sant Miquel en format digital per mantenir com a m铆nim l’important paper de plataforma de formaci贸 i informaci贸 que t茅 el sal贸 des de fa d猫cades i “per respecte” a les entitats que han treballat en els darrers mesos per organitzar activitats t猫cniques per a aquesta edici贸. En aquest sentit, el director general de Fira de Lleida, Oriol Or贸, ha anunciat que s’han programat ja diverses activitats en format digital, que es podran seguir via ‘streaming’ interactuant via xat i que despr茅s quedaran penjades per a possibles consultes posteriors.
Tamb茅 hi haur脿 algun acte de caire presencial, com la visita de la missi贸 empresarial comercial bielorussa (amb reunions de negoci i una presentaci贸 empresarial). En aquesta visita de la delegaci贸 de l’exrep煤blica sovi猫tica destaca la incorporaci贸 de la prestigiosa empresa productora de tractors MTW, la cinquena en import脿ncia del M贸n en el seu sector, i que es presenta “oficialment” a Lleida com a porta d’entrada per a la seva comercialitzaci贸 a l’estat espanyol i al sud d’Europa.
Igualment, tindr脿 car脿cter presencial el lliurament del 49猫 Premi de Llibre Agrari i el 5猫 Premi de l’Article T猫cnic Agrari, guardons dotats amb 4.000 euros que s’organitzen anualment en el marc del sal贸 lleidat脿. L’acte tindr脿 lloc el dia 25 de setembre. Les activitats presencials es faran a La Llotja de Lleida i a la seu del Magical Media.