L’OMAC gestiona 15.043 cites prèvies el 2019

L’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC) va gestionar el 2019 15.043 cites prèvies tant on-line com telefòniques.

L’Ajuntament de Lleida va posar en marxa el servei de cita prèvia on-line el juliol del 2019 per ampliar el model anterior -iniciat el darrer trimestre de 2018 (amb un total de 5.770 cites)- que era sols telefònic.

La potenciació de la cita prèvia ha permès reduir la mitjana de temps d’espera per ser atès a l’OMAC, que passa de 15’18” (2018) a 6’7” (2019). També es pot dedicar més estona a la persona que s’atén: 10’33” (2019) davant dels 9’45” (2018).

El paer en cap, Miquel Pueyo, acompanyat de la regidora de Participació, Elena Ferre, ha visitat avui les dependències de l’OMAC a la rambla de Ferran, on el servei està instal·lat des de l’abril de 2018.

Alta al padró municipal

L’any passat, l’alta al padró municipal va ser la gestió més demanada per cita prèvia on-line o telefònica: 14.467 peticions, davant les 4.727 que es van sol·licitar el 2018.

La mitjana d’atencions presencials mensuals ha estat de 4.868 persones el 2019, per sota de les 5.221 persones que es van registrar el 2018. L’any passat, l’OMAC va expedir 58.421 tiquets per atendre presencialment i, el 2018, 62.654.

L’objectiu de mesures com la cita prèvia és reduir la presencialitat en la gestió dels tràmits municipals, per a la comoditat de la ciutadania així com per descongestionar el servei i potenciar la seva eficàcia.