El diputat i alcalde de Corbins, Jordi Verdú; el regidor d’Esports de Corbins, Jordi Camats; el representant territorial de l’Esport a Lleida, Xavier Serratosa; el tresorer de l’Associació Contra el Càncer de Lleida, Paco Urbiola, i el secretari tècnic del Consell Esportiu del Segrià, Ramon González, han presentat aquest divendres la 12a Cursa de la Cirera de Corbins-12è Memorial Jaume Florensa, que se celebrarà el diumenge, dia 1 de juny, en les distàncies de 5 i 10 km.
Un dels grans atractius de la cursa —que s’iniciarà a les 9.30 hores— és que el recorregut discorre per indrets envoltats d’arbres fruiters i especialment de cirerers. Tal com ha explicat Jordi Camats, els participants també gaudiran del paisatge de la Serreta de Corbins i del riu Noguera Ribagorçana que acompanyarà els participants en bona part del trajecte. El Parc del Riu i el casc urbà completen el recorregut de la cursa.
Jordi Verdú ha explicat que les inscripció han superat les expectatives i s’ha superat en 50 el nombre d’inscrits, arribant als 450 corredors adults i mes de 130 en les curses infantils. L’organització compta amb el suport de 120 voluntaris i, com cada any, potenciarà el seu vessant solidari destinant 1 € de cada inscripció a l’Associació contra el càncer de Lleida (AEEC). En aquest sentit l’AEEC instal·larà una carpa per a qui vulgui col·laborar. Paco Urbiola ha parlat de la fidelització de l’organització amb l’AEEC i ha catalogat la cursa “d’emblemàtica”.
Xavier Serratosa ha dit que “es tracta d’una cursa que combina la passió pel running, el respecte per la natura i la promoció d’un producte tan emblemàtic com és la cirera i que té aquesta vessant solidària”.
De la seva banda, Ramon González ha explicat que enguany s’ha signat un conveni de col·laboració entre el Consell Esportiu del Segrià i Corbins per a la promoció de curses i activitats esportives.
Les curses infantils —que se celebren una vegada han acabat els recorreguts de 5 i 10 km— es fan en un circuit proper a la zona d’arribada i de concentració dels participants.
La cursa recorda el nom de Jaume Florensa, un atleta veí del municipi que en la dècada dels 50 va aconseguir grans resultats en curses nacionals i internacionals, tot i no disposar de recursos suficients per competir al mateix nivell d’altres competidors.
Per a més informació: www.cursacorbins.cat